Trzy przedsięwzięcia, prowadzone w ramach „Modernizacji toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m”, uzyskały pozwolenie na budowę. Wojewoda zachodniopomorski Tomasz Hinc podpisał decyzje zezwalające na: budowę dwóch sztucznych wysp na obszarze morskich wód wewnętrznych, przebudowę (regulację) naturalnych nieumocnionych skarp brzegowych oraz budowę stałego oznakowania nawigacyjnego wzdłuż toru wodnego Świnoujście – Szczecin na Zalewie Szczecińskim.
Pierwsza decyzja dotyczy budowy wysp wraz z przystaniami dla statków, które będą pełniły rolę pola refulacyjnego na etapie budowy toru wodnego. Druga umożliwia przebudowę (regulację) skarp na lądzie, powstałych w wyniku poszerzenia toru. Na podstawie trzeciej decyzji wojewody w nowych lokalizacjach powstanie 13 znaków nawigacyjnych.
- Od wielu lat wyczekiwane pogłębienie toru wodnego Świnoujście - Szczecin to jedna z najważniejszych inwestycji polskiego państwa na Pomorzu Zachodnim, inwestycja strategiczna dla szczecińskiego portu, do którego - po jej realizacji - będą mogły przypływać statki z blisko dwukrotnie większą ilością ładunku niż aktualnie – mówi wojewoda Tomasz Hinc.
Przypomnijmy, że inwestorem jest Urząd Morski w Szczecinie, a głównym wykonawcą - konsorcjum firm Dredging International (z Holandii) i Van Oord Dredging and Marine Contractors (z Belgii). Projekt ma być zrealizowany do końca 2022 roku.
(ek)
Fot. Elżbieta KUBOWSKA
Na zdjęciu: Zanim tor wodny będzie pogłębiany, prowadzone są prace przygotowawcze.