Piątek, 17 stycznia 2025 r. 
REKLAMA

Nowy statek PŻM. Odbiór i chrzest „Polsteam Okra”

Data publikacji: 17 stycznia 2025 r. 07:03
Ostatnia aktualizacja: 17 stycznia 2025 r. 13:33
Nowy statek PŻM. Odbiór i chrzest „Polsteam Okra”
Jeziorowiec „Polsteam Okra” został w czwartek odebrany ze stoczni. Odbył się też jego chrzest. Fot. PŻM  

W chińskiej stoczni Shanhaiguan w Qinhungdao (prowincja Hebei) 16 stycznia odbyło się uroczyste przekazanie najnowszego statku Polskiej Żeglugi Morskiej – m/s „Polsteam Okra”. To jednostka o nośności 36 880 ton zaliczana do klasy tzw. jeziorowców (laker-max). Podczas przekazania masowca odbył się również jego chrzest. Matką chrzestną została długoletnia pracownica PŻM Mirosława Ruchniak. 

– Statek załaduje stal w chińskich portach Changshu oraz Caofedian, następnie wyruszy w długą podróż przez Pacyfik, by 13 marca dotrzeć do Kanału Panamskiego – informuje Krzysztof Gogol, rzecznik Grupy PŻM. – Następnie przez Atlantyk skieruje się do portów Wielkich Jezior Amerykańskich: Cleveland oraz Milwaukee w Stanach Zjednoczonych, gdzie dotrze już wiosną, 5 kwietnia. 

Jednostką „Polsteam Okra” w jej dziewiczej podróży dowodzi kpt. ż.w. Krzysztof Dziurdzikowski. 

Laker-maxy wymiarami są przystosowane do wpływania, przez system kanałów i śluz, na Wielkie Jeziora Amerykańskie (jeziorowce są dłuższe, ale węższe od klasycznych masowców). To strategiczny dla PŻM rynek, dokąd armator przewozi wysokogatunkową stal na potrzeby amerykańskiego przemysłu samochodowego. Stal ta jest ładowana w stalowni Tata Steel w IJmuiden w Holandii, lub – w przypadku nowych statków odbieranych w Chinach – pochodzi od dostawców chińskich i koreańskich. 

Jeziorowce PŻM mają w nazwie polskie jeziora. Okra jest niewielkim jeziorem położonym w województwie zachodniopomorskim, na Pojezierzu Drawskim. 

„Polsteam Okra” to piąty – zamówiony w chińskiej stoczni Shanhaiguan – jeziorowiec z serii dwunastu, zapoczątkowanej przez m/s „Polsteam Dąbie”. 

Obecnie flota Polskiej Żeglugi Morskiej liczy 56 statków, w tym 52 masowce i cztery promy zarządzane przez spółkę Unity Line. 

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Jedno jest pewne
2025-01-17 13:04:28
pod przewodnią rolą PO możemy pożegnać się z Polską i polskością!Wszak ICH lider powiedział, że:" Polskość to nienormalność ".Powiedział i realizuje na zamówienie Niemiec,które to i tak szlag trafi!Skończą się pieniądze z Polski, które znanym tylko PO sposobem wyciągają Polsce,a przybysze ,darmozjady "powyżynają" ich tępym nożem jednej nocy,jak tylko nie dostaną zasiłków!Tak powiedział niemiaszkom jeden rozgarnięty polityk i te durnie teraz portkami trzęsą!Polska w kolejce do scyzoryka niebawem!
Stoczniowiec
2025-01-17 12:45:11
Do ??2025-01-17 09:54:43:Ale to wszyscy wiedzą i to było dawno temu a obietnice PiSu były inne .Dlaczego przez 8 lat nie odbudowali stoczni która nie produkuje promów ?!nie buduje ataków a Gryfia przecież miała straty i nadal ma ?.
Stocznia Warskiego
2025-01-17 12:35:17
Narzekamy na PRL, tylko w tamtym czasie, to my budowaliśmy statki i produkowaliśmy stał. Dokąd zaszliśmy ??
1,2,3
2025-01-17 12:20:47
Jeszcze jedno.PIS postanowił zbudować DOK dla GRyfii,by mogła remontować statki PŻM-u,te najnowsze!Po zmianie władzy,głąby z PO wywaliły Zarządy z Gryfii oraz ze Stoczni Wulkan.Czekam cierpliwie na Wasze sukcesy debile! uda się Wam dokończyć ten DOK ? Bagienno szuwarowy Kapitan na czele Stoczni co wygeneruje poza kolejnymi stratami? Miał iść w energię odnawialną ! Chyba codziennie popierdując i może dla ogrzewu pokoju , w którym popierduje podpala to " coś " , twierdząc ,że za darmo ma cieplej!
1,2,3
2025-01-17 12:12:18
Prześmiewają się PO-przygłupy co razem z Donkiem dążą do unicestwienia wszystkiego co polskie nie tylko w Szczecinie .PIS ( Joachim B.) dał szansę szczecińskim głąbom odtworzyć Stocznię! Co zrobili ? Uwalili głąby wszystko co było możliwe, a teraz jako gołodupcy klepią biedę!Pytanie? Da się coś zakontraktować jak wszystko jest drogie ?( prąd, robocizna, stal , podatki ). Dostaliście ponownie Donka w prezencie od lemingów!Co Wam Donek naprawił? Zniósł Polski Ład ? Dyma Was debile jeszcze czulej !
do ??
2025-01-17 09:54:43
PO-jeb się pyta, aż trzy razy (nawalony PO Sylwku?); - Ale jak to dlaczego nie w polskich stoczniach? Przecież stocznia w Szczecinie działa ,stępka stoi i czeka. Od-PO-wiadem; - dlatego nie w polskich stoczniach PO-nieważ w stoczniach miał budować "Kupiec z Kataru" gdy byli jeszcze fachowcy i infrastruktura. Następnie dla stoczniowców organizowano "strzyżenie psów" w ramych przekształceń ustrojowych (hasło- Polak na szparagi!).
Do ??
2025-01-17 09:07:42
Bo statek zbudowany w Chinach kosztuje 1/2 albo mniej niż w Polsce?! Z tą stępką już się nie wygłupiajmy, wystarczy, że pewien minister się wygłupił.
Ciekawy
2025-01-17 09:01:56
Pytasz się jak ?? No to w skrócie odpowiadam: Tusk przyjął za jego pierwszej kadencji strategię niszczenia wszystkiego co Polskie i już na samym początku kazał zamknąć Stocznię Szczecińską, po to, by stocznie w Hamburgu i Bremen mogły zatrudnić Polskich stoczniowców i za pół darmo robić statki !! Proste ??
??
2025-01-17 07:31:49
https://www.money.pl/gospodarka/stepka-pod-prom-stoi-od-2017-r-stocznia-istnieje-tylko-teoretycznie-6353635877484161a.html
??
2025-01-17 07:12:52
Ale jak to dlaczego nie w polskich stoczniach? Przecież stocznia w Szczecinie działa ,stępka stoi i czeka.
??
2025-01-17 07:11:54
Ale jak to dlaczego nie w polskich stoczniach? Przecież stocznia w Szczecinie działa ,stępka stoi i czeka.
??
2025-01-17 07:10:00
Ale jak to dlaczego nie w polskich stoczniach? Przecież stocznia w Szczecinie działa ,stępka stoi i czeka.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA