Po pięciu latach doszło do zmiany na stanowisku prezesa spółki DB Port Szczecin. Jej dotychczasowy szef Manfred Michel przeszedł do rady nadzorczej firmy. Funkcję prezesa od 1 sierpnia pełni Paweł Wac.
DB Port Szczecin jest częścią DB Schenker Rail Polska. W szczecińskim porcie zajmuje się przeładunkami kontenerów i drobnicy. Jej terminal kontenerowy jest cały czas rozbudowywany. W 2014 r. przeładunki kontenerów wyniosły ponad 78 tys. TEU. Docelowe roczne możliwości terminalu to 120 tys. TEU. Spółka jest jednym z najważniejszych przeładowców granitu w Europie. Obsługuje też takie towary, jak celuloza, stal, nawozy czy ziarno kakaowe.
DB Port Szczecin jako jedyny w Polsce ma certyfikat NATO, co umożliwia przeładunki sprzętu wojskowego.
- Chyba największym naszym sukcesem było wprowadzenie systemu Autostore, co pozwoliło skrócić czas obsługi kontenera z kilku dni do 18-20 minut - zaznacza Monika Żaboklicka, kierownik marketingu w DB Port Szczecin.
Dotychczasowy prezes spółki Manfred Michel pełnił tę funkcję od 1 sierpnia 2010 r. Teraz przeszedł do rady nadzorczej firmy, zostając jednocześnie starszym doradcą ds. wschodniego regionu w DB Schenker Rail.
Nowym prezesem DB Port Szczecin jest od 1 sierpnia 37-letni Paweł Wac. Karierę zawodową rozpoczął w 2005 r., pracując dla międzynarodowych kancelarii prawnych. Z Deutsche Bahn związany jest od 2009 r., kiedy to zaczął kierować działem prawnym w grupie DB Schenker Rail Polska. Udanie przeprowadził transakcje przejęcia i zbycia udziałów oraz łączenia spółek podczas restrukturyzacji prawnej grupy DB w Polsce. W latach 2011-13 był dyrektorem i członkiem zarządu spółki DB Polska Acquistion. Od 2013 jest w radzie nadzorczej Śląskiego Centrum Logistyki. W kwietniu br. wszedł do zarządu DB Port Szczecin. ©℗
(ek)
Na zdjęciu: Paweł Wac, nowy prezes DB Port Szczecin.
Fot. Deutsche Bahn