wtorek, 22 września 2020.
Strona główna > Gospodarka > Kto zbuduje parking dla ciężarówek przy terminalu promowym?

Kto zbuduje parking dla ciężarówek przy terminalu promowym?

Kto zbuduje parking dla ciężarówek przy terminalu promowym?
Data publikacji: 2019-10-30 09:52
Ostatnia aktualizacja: 2020-03-25 16:12
Wywietleń: 1635 425000

Do 30 października mogą składać oferty potencjalni wykonawcy rezerwowego parkingu dla ciężarówek przy świnoujskim terminalu promowym. Przetarg na budowę ogłosił Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. Nowy parking ma być gotowy we wrześniu 2021 roku. Szacowany koszt inwestycji to ok. 50 mln zł.

Eliminacja „wąskich gardeł” ostatniej mili – budowa parkingu rezerwowego dla samochodów ciężarowych w terminalu promowym w Świnoujściu – to oficjalna nazwa projektu. ZMPSiŚ zamierza zagospodarować rezerwę terenową w południowej części terminalu i utworzyć tam miejsca postojowe wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną.

Rezerwowy parking powstanie w najbliższym sąsiedztwie bram terminalu promowego. Przewiduje się budowę 278 miejsc postojowych dla ciężarówek oraz dróg manewrowych. Zbudowane mają być także automatyczne toalety, wiata śmietnikowa z pomieszczeniem gospodarczym, stacja transformatorowa oraz oświetlenie terenu.

Plac postojowy będzie ogólnodostępny dla samochodów ciężarowych wyjeżdżających z kraju i wjeżdżających drogą morską przez terminal promowy. Teren placu nie zostanie ogrodzony od strony ulicy Fińskiej, jedynie na zjazdach przewiduje się szlabany. Wjazd na parking ma być w formie dwóch zjazdów jednokierunkowych z ul. Fińskiej znajdującej się w ciągu drogi krajowej nr 3.

– Inwestycja będzie realizowana zgodnie z umową o udzielenie dotacji w ramach instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) – Sektor Transportu pod nazwą działania: „Eliminacja «wąskich gardeł» ostatniej mili – budowa parkingu rezerwowego dla samochodów ciężarowych w terminalu promowym w Świnoujściu” – informuje Monika Woźniak-Lewandowska z ZMPSiŚ.

Celem projektu jest nie tylko poprawa infrastruktury dostępowej do portu, ale także dbałość o środowisko naturalne oraz usprawnienie połączenia morskiego pomiędzy Świnoujściem a dwoma portami w Szwecji – Trelleborgiem oraz Ystad.

– Efekty inwestycji odczują również mieszkańcy Świnoujścia, gdyż w momencie spiętrzenia ruchu ciężarówek nie będą one już parkować na poboczach ulic wiodących do terminalu – dodaje M. Woźniak-Lewandowska. – Ponadto zaplecze sanitarne dostępne na parkingu poprawi komfort oczekiwania kierowców na prom.

Na terenie objętym inwestycją prowadzone są obecnie prace rozbiórkowe, a przewidywany termin ich zakończenia to styczeń 2020 r.

Przedsięwzięcie będzie realizowane w formule „projektuj i zbuduj”. Zakończenie prac budowlanych planowane jest na wrzesień 2021 r. Szacowany koszt to prawie 50 mln złotych. ©℗

Elżbieta KUBOWSKA

Fot. ZMPSiS

Komentarze

Dodaj komentarz

logo hejt stop
Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
11
na godz. 06:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Filmy

Solidarność na fasadzie szczecińskiej filharmonii

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy zaproponowane przez miasto podwyżki opłat i rozszerzenie Strefy Płatnego Parkowania wraz z obniżkami cen w komunikacji miejskiej uzdrowią sytuację parkingową w śródmieściu Szczecina?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie