Sobota, 20 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Kolejowa koncentracja

Data publikacji: 30 grudnia 2016 r. 19:34
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:34
Kolejowa koncentracja
 

Grupa Kapitałowa OT Logistics wzmacnia działalność kolejową. Przejmuje STK SA we Wrocławiu i obejmuje 80 proc. akcji Kolei Bałtyckiej SA ze Szczecina.

Cenę za 100 proc. akcji STK SA ustalono na 35,5 mln zł, zaś pakiet 80 proc. walorów Kolei Bałtyckiej SA wyceniony został na 3,4 mln zł. Transakcja ma łączną wartość ok. 39 mln zł. Obie kolejowe firmy należały do STK Group sp. z o.o. w Warszawie, której właścicielem jest Jarpid Investment.

Jednocześnie STK Group obejmuje akcje (cena nabycia 32 zł za jedną) OT Logistics z siedzibą w Szczecinie . Rozliczane są również wzajemne wierzytelności. Transakcja ma zatem charakter bezgotówkowy. STK Group będzie dysponować 5,31 proc. akcji w kapitale zakładowym OT Logistics.

- Chcemy, by transport kolejowy odgrywał większą rolę w transporcie towarów masowych i stanowił rosnące uzupełnienie w przypadku towarów dostarczanych do portów naszej Grupy Kapitałowej - mówi Zbigniew Nowik, prezes OT Logistics. - Liczymy, że synergie wynikające z przejęcia grupy kolejowej wzmocnią naszą ofertę dla klientów, co następnie przełoży się na wzrost naszych udziałów rynkowych i rentowności z działalności transportowej. Rozwój transportu kolejowego jest jednym z elementów naszej strategii.

Grupa kapitałowa OT Logistics (dawniej Odratrans) jest największym operatorem portowym w Polsce oraz liderem w transporcie wodnym śródlądowym. Skupia też firmy wyspecjalizowane w transporcie drogowym, kolejowym, a także spedycji i logistyce. Jest największym branżowym udziałowcem portu morskiego Luka Rijeka w Chorwacji. Akcje OT Logistics są notowane na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

STK SA i Kolej Bałtycka SA zajmują się przewozami towarów i obsługą bocznic. Specjalizują się w transporcie ładunków ponadgabarytowych, paliw i materiałów chemicznych. Głównymi ich klientami są największe zakłady branży paliwowej, energetycznej i ciepłowniczej. Roczne obroty obu spółek z działalności kolejowej wynoszą ok. 80 mln zł.

Przypomnijmy, że pierwszy pociąg Kolej Bałtycka uruchomiła w maju 2004 roku, w relacji Stendell - Szczecin Gumieńce - Stobno. Została założona przez Heavy Haul Power International i Port Handlowy Świnoujście, który notabene od 2008 r. należy do OT Logistics (OT Port Świnoujście). Jej współdziałanie w grupie HHPI zakończyło się w 2009 r. Obecnie szczecińska spółka ma wyłącznie polski kapitał.

(mag)

Fot.: Kolej Bałtycka

Na zdjęciu: Kolej Bałtycka zajmuje się przewozami towarów, obsługą bocznic oraz pociągów na granicy Niemiec.

 

 

 

 

 

 

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Kalafior
2017-01-03 13:01:34
Dziwne, ze prywatni przewoznicy sie rozwijaja, a nasze PKP wrecz przeciwnie. Ale to chyba wina tego ze na PKP wiecej jest zwiazkowcow niz maszynistow, konduktorow czy dyzurnych ruch razem wzietych.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA