Grecki masowiec „Diamantina” to jeden z większych statków, jakie wpłynęły do szczecińskiego portu. Ma 229 m długości i ponad 32 m szerokości. Nośność jednostki wynosi 82 139 ton.
Kilkuletni masowiec „Diamantina” zaliczany jest do kamsarmaksów, czyli jednostek o maksymalnych wymiarach umożliwiających zawinięcie do portu Kamsar w Gwinei.
Przywiózł do Szczecina ok. 23 tys. ton śruty sojowej dla spółki Elewator Ewa. Zacumował w środę po południu przy nabrzeżu Słowackim, gdzie zostanie rozładowany. Wcześniej jednostka gościła w Gdyni. Tam zostawiła część ładunku.
podobno w kierunku Świnoujścia jedyna słuszna partia wysyła Członków Rodziny Radia z Torunia i Oddziały Wiernych Mocherów - z łopatami będą pogłębiać tor wodny a jak już to wykonają to skierują się do Szczecina i odbudują stocznie ,która będzie nosić nazwę Słońca Narodu.
W okolicy Auchan wybudują Świątynie Rozpaczy Narodowej z Muzeum Katastrofy Lotniczej .
kazek
2015-11-13 13:24:33
@Świnoujscie- Szczecin...Tak już się dzieje od lat, tylko malkontenci, którzy niewiele się orientują próbują popisywać się "wiedzą. Wszystkie duże statki ze zbożem w latach ubiegłych były uzupełniane w PHŚ, z kolei śruta sojowa, odwrotnie zdejmowano tonaż w Świnoujściu. Pogłębienie toru (mam nadzieję, że dojdzie do skutku) pozwoli wchodzić do portu w Szczecinie pełnym statkom. Biznes jednak może powodować,że nadal utrzyma się taka tendencja aby statek (jego tonaż) dzielić na pół - Trójmiasto i Szczecin - tam zwykle handlarze zbożem mają powierzchnie składowe. W tym interesie liczy się zbyt a z dwóch miejsc szybciej sprzeda się towar. W innym przypadku może zalegać w magazynie generując koszty składowania.
Swinoujscie -Szczecin dwa bratanki,
2015-11-13 11:42:12
Odp. do Lolo...! A nie mozna tak duzy masowiec wypelnic pewna czescia towarow dostarczonych np. wagonami kolejowymi i TiR-ami z calej Polski do Szczecina... a reszte ladunku uzupelnic w Swinoujsciu ??
janek
2015-11-13 07:27:22
za to w Świnoujściu mogłoby być też 17, gdyby tylko umieć się dogadać z Niemcami, a raczej być zdeterminowanym i wyłożyć kasę na pogłębienie toru wodnego...
Lolo
2015-11-12 17:06:03
Robienie sensacji na siłę. Do rzecznego porciku jakim jest Szczecin tak Szczecin to port rzeczny bez bezpośredniego dostępu do morza wpłynął do połowy pusty masowiec, pełny wpłynąć nie może bo tor wodny jest za płytki i gazeta o tym pisze.......w morskich portach europejskich takich jednostek jest kilka w tygodniu i nikt o tym w gazecie nie pisze. No ale na bezrybiu i rak ryba.
Przyszlosciowy Port...,
2015-11-12 11:20:57
Poglebic wiecej i wzmocnic caly tor wodny do Szczecina oraz zmodernizowac wystarczajaco dobrze Szczecinski Port, gdyz obecnie kosztowac bedzie to duzo mniej - jak za 15-20 lat ! Nie mowiac juz o tym, ze powstana nowe miejsca Pracy, a o koszty tej modernizacji... zwrocmy sie do UE w Brukseli ! !
kazek
2015-11-12 08:47:50
@loa a kogo to interere?
LOA
2015-11-12 07:00:30
A w Gdyni był MSC Charleston - 324 metry długości.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.