Morska Stocznia Remontowa "Gryfia" w Szczecinie wygrała przetarg na zlecenie warte ponad 70 mln zł. Chodzi o budowę czterech lodołamaczy dla Regionalnego Zarządu Gospodarki Wodnej w Gdańsku.
Gdański RZGW ogłosił przetarg na budowę czterech lodołamaczy - jednego czołowego i trzech liniowych - w grudniu ubiegłego roku. Oferty otwarto na początku lutego, a o wyborze najkorzystniejszej poinformowano w miniony piątek (24 marca). Jak już pisaliśmy, złożyły je dwie stocznie: MSR "Gryfia" i Remontowa Shipbuilding z Gdańska. Pierwsza zaproponowała cenę nieco ponad 70 mln zł, a druga - ok. 74 mln. Wybrano ofertę "Gryfii". Stocznia ze Szczecina dała gwarancję 60 miesięcy, a czas reakcji serwisu gwarancyjnego po dostawie każdego lodołamacza określiła na 8 godzin. Remontowa Shipbuilding proponowała natomiast 24 miesiące gwarancji. Czas reakcji serwisu oszacowała na 36 godzin.
- Wykonawca spełnił wszystkie wymagane przez zamawiającego warunki - podał gdański RZGW.
Budżet projektu wynosi 74 mln zł, z czego 85 proc. pokryje Unia Europejska. Umowę o dofinansowaniu zadania z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko podpisano w połowie lutego.
Lodołamacze zostaną wykonane w formule "zaprojektuj i zbuduj". Mają przede wszystkim zwiększyć poziom ochrony i zapobiegania powstawaniu powodzi zatorowych w rejonie Dolnej Wisły. Jednostki będą przystosowane dodatkowo do zadań ratowniczych, holowniczych, pożarniczych i usuwania zanieczyszczeń, tak aby ich potencjał mógł być wykorzystany przez cały rok.
Szczecińska "Gryfia" ma już na koncie budowę lodołamaczy dla RZGW w Szczecinie. To czołowy "Stanisław" i liniowy "Andrzej", zwodowane w 2014 r. Kosztowały 35,5 mln zł. Szczeciński RZGW jeszcze w tym roku zamierza ogłosić przetarg na budowę dwóch kolejnych lodołamaczy liniowych.
Dodajmy, że jednostki dla gdańskiego RZGW powinny być gotowe w listopadzie 2021 r.
(ek)
Fot. RZGW Szczecin
Na zdj.: Lodołamacze szczecińskiego RZGW, w tym zbudowany przez "Gryfię" liniowy "Andrzej".
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
@
2017-03-27 09:30:19
gdyby nie dofinansowanie unijne to by nie bylo zadnego przetargu, ale widac malo kto to doczytał nawet ,ale co tam Polska Stronk ,wstawanie z kolan hahhaa ,jak tam poparcie dla Lukaszenki? taki sympatyczny człowiek przeciez...
Lalabuda bla
2017-03-26 12:59:46
Не нада nie trzeba inwestorow nieudacznikow, w Stoczni w Nikolajewie w Carskim Obwodzie Chersonskim i Nikolajewskim budowano w ZSRR najnowoczesniejsze okrety wojenne swiata, jesli ktos ma rozum w dowodzctwie stoczni to mozna poszukac specjalistow i ich zatrudnic - nawet z krajow dawnego ZSRR, czy Malezji Indii Dubaju itp.
@ Do tego od okretow ( z godz. 20:34:19 )
2017-03-25 23:51:50
A Beatles-ow Yellow River.... nie znaczy przepadkiem cos o Zoltej Rzece...? A o Lodzi po Angielsku mowi slowo: Boat - itd...itp...! Ojj, cos "dziwny"... ten Twoj Wschodnio-Angielski ??
@ Do tego od okrętów
2017-03-25 23:42:26
No właśnie. Ktoś tu myli popkulturę z przemysłem okrętowym. I nie chodzi o marzenia, ale o biznes. Trzy zachodnie koncerny rywalizują o kontrakt dla polskiej marynarki wojennej. W Gryfii zrobiono audyt i jest duża szansa, że któryś - francuski, niemiecki lub szwedzki - właśnie tu zainwestuje.
W poszukiwaniu dna...
2017-03-25 23:36:32
Bo u Matrossa, to te lodzie podwodne jak "osiada na dnie"... to juz wiecej nie porafia sie podniesc i ponownie wyplynac na powierzchnie ??
Do tego od okrętów
2017-03-25 20:34:19
Beatlesi też śpiewali o żółtej ŁODZI PODWODNEJ a nie o okręcie :):):) więc raczej nie ZSRR tylko United Kingdom. A tak nawiasem Polska w budowie łodzi-okrętów podwodnych jest 50 lat za ZSRR i 100 Lat za Rosją. Oni mają łodzie podwodne tak łodzie nie okręty (atomnyje podwodnyje ŁODKI) z napędem atomowym a my mamy marzenia, że będziemy mieć.
Jerzy
2017-03-25 18:32:46
I dobrze że oto chodzi. 3mam kciuki!
@Matross
2017-03-25 17:32:08
Łodzie podwodne? Łodzie?! To chyba u was w ZSRR. Bo u nas są okrę†y.
Lesnik
2017-03-25 17:20:22
Moze i sie uda cos wybudowac:: Stocznia bedzie funkcjonowac do momentu kiedy klika biznesowo-polityczna nie wyrosnie jak przyslowiowa HUBA na drzewie i spowoduje wymieranie drzewa - juz ten model pasozytczniczej narosli cwiczono przekształcając Stocznie im. Adolfa Warskiego w holding odporny na srodki grzybobojcze, wszyscy stracili prace a pasozyt zywi sie dalej
Ktośtam
2017-03-25 14:28:04
Bardzo dobrze, 3mam kciuki, platforma ciągnęła do Trójmiasta, PiS do Szczecina
Matross
2017-03-25 12:43:33
Gryfia już budowała lodołamacze może warto przypomnieć jakie było opóźnienie?
Wyraźnie widac o co chodzi: promy w Gryfii, lodołamacze w Gryfii remonty statków PŻM w Gryfii, łodzie podwodne w Gryfii.....wiadomo o co chodzi.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.