Piątek, 15 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Euroafrica odmładza flotę

Data publikacji: 17 września 2017 r. 11:24
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:34
Euroafrica odmładza flotę
 

Euroafrica 14 września sfinalizowała zakup statku „Africaborg”, następnego z serii 17,5-tysięczników. To realizacja programu odnowy floty, zaplanowanego na lata 2015-2020, a przewidującego całkowitą wymianę tonażu afrykańskiego na jednostki większe, nowszej generacji.

Jak informuje armator, najnowszy nabytek jest wielozadaniowym drobnicowcem, zbudowanym w 2007 roku w chińskiej stoczni Hudong. Euroafrica kupiła go od holenderskiej firmy żeglugowej Royal Wagenborg. Podobnie jak bliźniacze jednostki „Asiaborg” i „Australiaborg”, od 2015 roku pływające w barwach polskiego armatora jako „ESL Europa” i „ESL Africa”. Również „Africaborg” otrzymał kontynentalną nazwę: „ESL Australia”.

Dodajmy, że w zeszłym roku Euroafrica kupiła od niemieckiej firmy Briese Schiffahrt statek „BBC Ems”, który przemianowała na „ESL America”. To również 17,5-tysięcznik, ale rok starszy od drobnicowców Wagenborga.

Tym samym, w ciągu dwóch lat Euroafrica zastąpiła sześć wyeksploatowanych drobnicowców typu „Sokół”, mających po 9,5 tys. ton nośności i średni wiek ok. 26 lat, czterema nowoczesnymi jednostkami o nośności po 17,5 tys. ton i średnim wieku ok. 10 lat.   

- Oznacza to zwiększenie potencjału przewozowego Linii Afryki Zachodniej o ok. 23 procent: z 57 tysięcy do 70 tysięcy ton - podkreśla Euroafrica.

Armator poważnie rozważa dalsze inwestycje tonażowe.

Obecnie eksploatuje siedem własnych statków, w tym cztery wspomniane drobnicowce oraz trzy promy, pływające ze Świnoujścia do Szwecji (zarządzane przez spółkę Unity Line z Grupy PŻM). Obsługuje też serwis kontenerowy z Polski do Wielkiej Brytanii.

„ESL Australia” jest obecnie w Tallinie (Estonia).

- Po wykonaniu niezbędnych zmian w certyfikatach od razu płynie w przyszłym tygodniu w swój pierwszy rejs do Afryki - zapowiada Jacek Wiśniewski, dyrektor naczelny Euroafriki.

(ek)

Na zdjęciu: „ESL Australia” to siostrzana jednostka „ESL Africa”.

Fot. Euroafrica

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

;)
2017-09-19 13:37:23
Odmładza o 10 letni statek.
obserwator
2017-09-18 17:46:16
Dynamiczny rozwój Euroafriki to zasługa polityki gospodarki morskiej PIS. Nowy Minister Gryuabarczyk sprawdza się na medal.
Euroafrica to PŻM
2017-09-18 10:22:02
To teraz proszę sobie przypomnieć skąd się ta "część" wzięła w PLO? To była komunistyczna, centralna decyzja, która stworzony wielkim wysiłkiem, nowoczesny oddział żeglugi liniowej szczecińskiej PŻM, jedną decyzją zza biurka przekazała do gdyńskiego PLO. Euroafrica to akt sprawiedliwości który przywrócił kawałek zagrabionego przez Gdynię, szczecińskiego majątku, na powrót Szczecinowi. A czego przyklejona do warszawskich decydentów Gdynia nie może do dziś przeboleć.
Prywatyzacja po lewacku
2017-09-18 08:18:08
Była kiedyś duża firma o nazwie Polskie Linie Oceaniczna (PLO ). Euroafrika była częścią PLO. Po upadku komuny , kilka lewackich cwaniaków przejęło "za friko " czyli za darmo najlepszą część PLO czyli Euroafrikę. Tak postkomuniśći z PZPR prywatyzowali Polskę. I wszystko to było zgodne z ówczesnym prawem. Wielomilionowy państwowy majątek za darmo . Niewiarygodne !!! A PLO to dziś ruina. Kilku towarzyszy zrobiło biznes życia.
Były czasy
2017-09-17 21:22:31
na Karpaczu szczególnie.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA