sobota, 26 maja 2018.
Strona główna > Gospodarka > Drogie randkowanie on line

Drogie randkowanie on line [FILM]

Drogie randkowanie on line
Data publikacji: 2018-02-14 07:11
Wywietleń: 796 313932

W 2017 r. Europejskie Centrum Konsumenckie otrzymało o ponad 100 procent więcej skarg transgranicznych na portale randkowe (głównie z Niemiec i Luksemburga) niż rok wcześniej. Podstawowym problem konsumentów jest wciąż automatyczne przedłużenie konta.

W 2016 r. ECK Polska otrzymało 101 skarg. W minionym roku było ich 209.

Problem nr 1

Automatyczne przedłużenie konta – czytaj uważnie

Większość portali randkowych stosuje mechanizm „automatycznego przedłużenia konta”. Oznacza to, że jeżeli klient nie prześle pisemnej rezygnacji, konto jest samoczynnie odnawiane, wówczas z karty nieświadomego randkowicza pobrana zostaje opłata członkowska.

WAŻNE: Usunięcie profilu nie prowadzi do wygaśnięcia subskrypcji!

Warto podkreślić, że serwisy randkowe przeważnie informują konsumentów o przedłużeniu konta, często nawet w kilku widocznych miejscach:Przy podawaniu numeru karty kredytowej
W potwierdzeniu założenia konta
W regulaminie (czasami nawet w pierwszym zdaniu)
Co do zasady przepisy prawa nie wykluczają możliwości stosowania automatycznego przedłużenie konta. Informacja musi być jednak przekazana konsumentowi przed zawarciem umowy (nawet przed zaakceptowaniem regulaminu i założeniem konta).

Problem 2

Wypowiedzenie umowy

W celu uniknięcia przedłużenia konta należy złożyć pisemne wypowiedzenie umowy, zwykle w terminie 14 przed zakończeniem jej obowiązywania. Kluczowe jest dopilnowanie tego terminu! Problemem może okazać się sposób rozwiązania umowy. Często bowiem okazuje się, że serwisy randkowe wymagają odręcznego podpisu posiadacza konta (można przesłać skan lub zdjęcie) oraz dostarczenia szczegółowych danych (login/ e-mail).

 

Problem nr 3

Odstąpienie od umowy

Jeżeli umowa zawierana jest poza lokalem przedsiębiorcy, konsument ma prawo odstąpić od niej w ciągu 14 dni. Wyjątkiem jest sytuacja, w której klient skorzystał już z zakupionej usługi, czyli np. sprawdził profile innych użytkowników bądź wymienił się z nimi wiadomościami. Wówczas ustawowe prawo odstąpienia od umowy nie obowiązuje.

Problem 4

Wprowadzająca w błąd oferta

Zdarza się, że portale randkowe próbują przyciągnąć nowych użytkowników wykorzystując różne, często wprowadzające w błąd chwyty marketingowe. Nierzadko czytamy o „darmowych” kontach czy „bezpłatnych dostępach”.

Pani Ola zauważyła, że na jednym z portali widnieje informacja „Miesiąc 5 zł”, skusiła się. Po założeniu konta „premium” i przystąpieniu do promocji, okazało się, że z jej karty pobrano kwotę 20 zł. Promocja nie zdziałała.

Aby zabezpieczyć się przed, warto dokładnie zapoznać się z jej warunkami.
W podobnych przypadkach o pomoc i poradę można się zwrócić do ECK Polska.

Problem 5

Ile zapłaci konsument?

Serwisy randkowe najczęściej przedłużają umowę na 3 i 6 miesięcy. Jeżeli wykupiliśmy subskrypcję na miesiąc zwykle umowa jest odnawiana na 3 miesiące, a z karty płatniczej konsumenta pobierana jest kwota około 170 zł. W sytuacji, gdy zawieramy umowę na 3 miesiące, konto może zostać automatycznie odnowione nawet na 6 miesięcy, a portfel konsumenta może się skurczyć nawet o 300 zł. Jeżeli płatność została wykonana przelewem bankowym bądź na karcie nie ma wystarczającej kwoty, klient otrzymuje e-mailowe powiadomienie o konieczności uregulowania zaległości. Brak wpłaty oznacza przekazanie zadłużenia firmie windykacyjnej. Z doświadczenia ECK Polska wynika, że wezwania do zapłaty opiewają na kwoty od 350 zł do nawet 600 zł.

Bezpłatna pomoc

Pomocy i porad w zakresie przedsiębiorców zarejestrowanych w innym kraju UE, udziela Europejskie Centrum Konsumenckie.

(g)

 

Film: Newsrm.tv

Komentarze

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
13
na godz. 03:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
Przez granice
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
Uber die grenzen
LESEN SIE MEHR

Filmy

Różne odcienie filharmonii
Zwiedzanie z prezydentem
Opóźnienia na szczecińskim dworcu
Poprzedni Następny

Nekrologi

kondolencje

W Kurierze Szczecińskim
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do sklepu
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie
Cyfrowy
„Mirosław Kwiatkowski niniejszym przeprasza za bezprawne naruszenie dóbr osobistych Pana Przemysława Rafała Chmury, których to naruszeń dopuścił się w treści sporządzonych przez siebie artykułów pod tytułem: – „Biuro nieruchomości w przepompowni”, „Pośredników ci u nas dostatek”, „Wypaczone notarialne umowy”, „Notariusze naginali przepisy”, „Czarna dziesiątka mijającego roku”, „Chwasty tygodnia”, „Pośrednicy drwią z Temidy” oraz „Wyrok na notariusza” opublikowanych w Kurierze Szczecińskim odpowiednio w dniach 23 stycznia 2015 r., 13 lutego 2015 r., 27 listopada 2015 r., 28 grudnia 2015 r., 31 grudnia 2015 r., 9 września 2016 r. oraz 11 października 2016 r., a także stronie internetowej gazety, w których to artykułach zawarto nieprawdziwe i niesprawdzone informacje na temat sposobu świadczenia usług przez Pana Przemysława Rafała Chmurę, w czasie gdy wykonywał on zawód notariusza, oraz o rzekomych nieprawidłowościach, których miał się dopuścić przy świadczeniu tych usług. Mirosław Kwiatkowski zobowiązuje się również do poszanowania dóbr osobistych Pana Przemysława Rafała Chmury.”