Polska jest obecnie największym producentem drobiu w Europie, a Drobimex jest jednym z sześciu wiodących przedsiębiorstw drobiarskich na krajowym rynku. Sukcesywne zwiększanie sprzedaży możliwe jest dzięki dobiegającej końca, największej w historii firmy inwestycji w rozbudowę i modernizację jej zakładów, której łączny koszt wyniósł 55 mln euro.
W zakładzie produkcyjnym w Szczecinie trwają już ostatnie prace organizacyjne w budynkach biurowo-magazynowych. Dzięki inwestycji w najnowocześniejsze w Europie linie technologiczne Drobimex zwiększył ubój ze 130 tys. do 180 tys. sztuk dziennie, a latem br. do 200 tys.
Sprzedaż produktów spółki rośnie nie tylko na krajowym rynku. Do 40 proc. wzrósł także eksport. Obecnie wędliny szczecińskiego producenta są sprzedawane m.in. w Niemczech, na Litwie, w Czechach, Słowacji, na Węgrzech, w Bułgarii, Azerbejdżanie i Serbii, a mięso głównie w Niemczech, Anglii, Irlandii, Czechach i Hongkongu.
W rozpoczynającym się właśnie sezonie grillowym firma planuje zwiększenie sprzedaży swoich wyrobów o 20 proc. Jeszcze 5 lat temu Drobimex sprzedawał ok. 100 ton wyrobów na grilla, rok temu było to 320 t, a w br. od ok. 350 do 400 ton. Spółka wprowadza aż 5 nowych produktów do oferty grillowej. Łącznie tegoroczny asortyment linii „Grillove Specjały” Drobimexu obejmuje 18 wyrobów, wśród których jest 9 rodzajów mięsa świeżego i tyleż wędlin. Na frontach opakowań pojawiły się także najważniejsze informacje dotyczące ich zalet.
- Konsumenci coraz większą uwagę przywiązują do składu wybieranych przez siebie wyrobów, dlatego na opakowaniach naszych produktów, szczególnie tych przeznaczonych dla dzieci, umieściliśmy widoczne informacje dotyczące np. zawartości mięsa, braku dodatku glutaminianu sodu, fosforanów czy glutenu – wyjaśnia Klaus Roppel, prezes spółki Drobimex.
(g)
Fot. Jarosław Gaszyński