Kosztowała ponad 50 mln zł, ale mocno zmieniła wygląd tej części miasta. Inwestycja w ramach modernizacji dojazdu do szczecińskiego portu objęła pięć ulic o łącznej długości ponad 2,7 km. Dzięki temu dojazd stał się łatwiejszy, ale przebudowa usprawniła też ruch pomiędzy prawo- i lewobrzeżem Szczecina.
- Zasadnicze roboty budowlane zostały zakończone. Inwestycja obejmowała kompleksową przebudowę ulic Rybnickiej, Kujota, Hryniewieckiego, Logistycznej oraz części ulicy Bytomskiej - wylicza Piotr Zieliński, rzecznik miasta ds. inwestycji. - To część jednego z największych projektów infrastrukturalnych realizowanych w ostatnich latach w naszym mieście – „modernizacji dostępu drogowego do Portu w Szczecinie”.
Wykonane zostały nowe jezdnie o wzmocnionej konstrukcji, ciągi piesze i rowerowe, a także przystanki autobusowe. Przebudowane zostały przejazdy kolejowe oraz zmodernizowane zostały sieci i instalacje teletechniczne. Dużym wyzwaniem przy realizacji robót, była konieczność dodatkowej wymiany gruntów. Najbardziej charakterystyczną częścią zrealizowanej inwestycji jest jednak nowe rondo, które powstało u zbiegu ulic Hryniewieckiego i Logistycznej. Przez jego wyspę centralną możliwy jest przejazd pojazdów z ładunkami wielkogabarytowymi.
- Przed wykonawcą jeszcze odbiory i prace porządkowe i poprawkowe - zastrzega Piotr Zieliński.
Generalnym Wykonawcą jest Firma Budowlano-Drogowa MTM S.A. Koszt prac to ok. 51 mln zł brutto. Nadzór nad realizacją inwestycji sprawuje spółka Szczecińskie Inwestycje Miejskie Sp. z o.o.
Projekt „Modernizacja dostępu drogowego do Portu w Szczecinie: przebudowa układu komunikacyjnego w rejonie Międzyodrza” jest współfinansowany ze środków pochodzących z Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020.
ToT