Specjalistyczny, pełnomorski ponton offshore zbudowała świnoujska stocznia Poltramp Yard. W środę, 15 czerwca, odbyła się ceremonia chrztu jednostki. Otrzymała nazwę „BODO Constructor”.
To pierwsza tak duża jednostka zaprojektowana, wybudowana i w pełni wyposażona w regionie od czasu likwidacji Stoczni Szczecińskiej Nowej.
Stocznia Poltramp Yard rozpoczęła budowę pełnomorskiego pontonu offshore w kwietniu ub. roku. Ma służyć do układania kabli na morskim dnie. To zlecenie niemieckiej firmy Bohlen&Doyen GmbH, specjalizującej się w pracach hydrotechnicznych na Morzu Północnym i Bałtyku.
Jednostka ma 120 m długości, 32 m szerokości oraz 6,5 m wysokości bocznej. Pomieszczenia socjalne na pontonie będą przeznaczone dla 50-osobowej załogi.
„BODO Constructor” został zaprojektowany przez świnoujską stocznię, która wykonała też całość prac montażowych, prefabrykację, instalację urządzeń i wyposażenie modułów socjalnych. Jedynie kadłub, ze względu na bardzo duże rozmiary, powstał w Trójmieście.
Matką chrzestną kablowca została Maren Bugiel.
(ek)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Antoni
2016-06-16 20:41:56
Fajo, pojęcia chłopie nie masz co jest wmontowane w ten niby pontonik.Panowie i koledzy z POLTRAMP YARD wielki szacunek.Pan Kazimierz był i pozostanie dla mnie przykładem niedoścignionym , wzorem uczciwego biznesmena.Tego człowieka nie można nie lubić.Jest sprawiedliwy i uczciwy. Wszyscy , którzy uważają inaczej niech poszukają belki we własnym oku. To, że jest "wojownikiem" to oczywiste i wszelkie pierdoły będą narzekać .Gość ma charakter i basta !
Stocznia Szczecińska powstanie w oparciu o takich właśnie LIDERÓW . Mam taką wiarę, że jest sporo takich co potrafią .Wszelkie "cieniastwo" i " pseudobiznesmeny " niech nawet nie próbują ze mną polemizować !160
znudzony poltrampem
2016-06-16 19:57:36
Konstrukcja tego pontonu jak mowicie mogla by się zaknczyc o wiele szybciej i sprawniej gdyby nie dwa minusy tej firmy :
1. Kierownik wydzialu kadłubowego Adam Ś. ktory jest niedokwalifikowanym baranem
2. Firma która nie wyplaca podwykonawcą pieniedzy
Amen
fzr
2016-06-16 18:26:46
chyba nie bardzo rozumiesz o czym piszesz. Ten ponton jest bardziej skomplikowany jak 200 metrowy masowiec i niewiele stoczni, w tym zagranicznych, wyraziło zainteresowanie budową tak trudnej technicznie jednostki. Czapki z głów panowie !
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.