Środa, 13 listopada 2024 r. 
REKLAMA

Chrzest kablowca w Świnoujściu

Data publikacji: 15 czerwca 2016 r. 17:17
Ostatnia aktualizacja: 18 listopada 2017 r. 19:33
Chrzest kablowca w Świnoujściu
 

Specjalistyczny, pełnomorski ponton offshore zbudowała świnoujska stocznia Poltramp Yard. W środę, 15 czerwca, odbyła się ceremonia chrztu jednostki. Otrzymała nazwę „BODO Constructor”.

To pierwsza tak duża jednostka zaprojektowana, wybudowana i w pełni wyposażona w regionie od czasu likwidacji Stoczni Szczecińskiej Nowej. 

Stocznia Poltramp Yard rozpoczęła budowę pełnomorskiego pontonu offshore w kwietniu ub. roku. Ma służyć do układania kabli na morskim dnie. To zlecenie niemieckiej firmy Bohlen&Doyen GmbH, specjalizującej się w pracach hydrotechnicznych na Morzu Północnym i Bałtyku. 

Jednostka ma 120 m długości, 32 m szerokości oraz 6,5 m wysokości bocznej. Pomieszczenia socjalne na pontonie będą przeznaczone dla 50-osobowej załogi.

„BODO Constructor” został zaprojektowany przez świnoujską stocznię, która wykonała też całość prac montażowych, prefabrykację, instalację urządzeń i wyposażenie modułów socjalnych. Jedynie kadłub, ze względu na bardzo duże rozmiary, powstał w Trójmieście.

Matką chrzestną kablowca została Maren Bugiel.

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Antoni
2016-06-16 20:41:56
Fajo, pojęcia chłopie nie masz co jest wmontowane w ten niby pontonik.Panowie i koledzy z POLTRAMP YARD wielki szacunek.Pan Kazimierz był i pozostanie dla mnie przykładem niedoścignionym , wzorem uczciwego biznesmena.Tego człowieka nie można nie lubić.Jest sprawiedliwy i uczciwy. Wszyscy , którzy uważają inaczej niech poszukają belki we własnym oku. To, że jest "wojownikiem" to oczywiste i wszelkie pierdoły będą narzekać .Gość ma charakter i basta ! Stocznia Szczecińska powstanie w oparciu o takich właśnie LIDERÓW . Mam taką wiarę, że jest sporo takich co potrafią .Wszelkie "cieniastwo" i " pseudobiznesmeny " niech nawet nie próbują ze mną polemizować !160
znudzony poltrampem
2016-06-16 19:57:36
Konstrukcja tego pontonu jak mowicie mogla by się zaknczyc o wiele szybciej i sprawniej gdyby nie dwa minusy tej firmy : 1. Kierownik wydzialu kadłubowego Adam Ś. ktory jest niedokwalifikowanym baranem 2. Firma która nie wyplaca podwykonawcą pieniedzy Amen
fzr
2016-06-16 18:26:46
chyba nie bardzo rozumiesz o czym piszesz. Ten ponton jest bardziej skomplikowany jak 200 metrowy masowiec i niewiele stoczni, w tym zagranicznych, wyraziło zainteresowanie budową tak trudnej technicznie jednostki. Czapki z głów panowie !
Fajo
2016-06-15 18:04:11
Hura, ponton zbudowaliśmy. Morska potęga

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA