Niedziela, 17 sierpnia 2025 r. 
REKLAMA

Baner zawieszony nad S3 został zdjęty. GDDKiA interweniuje i odpowiada na zarzuty wykonawcy

Data publikacji: 14 lipca 2025 r. 17:06
Ostatnia aktualizacja: 18 lipca 2025 r. 20:50
Baner zawieszony nad S3 został zdjęty. GDDKiA interweniuje i odpowiada na zarzuty wykonawcy
Zawieszony w czwartek baner został już usunięty. Fot. PRD Nowogard SA   

Jak informowaliśmy, PRD Nowogard SA, lider konsorcjum budującego około 16-kilometrowy odcinek S3 Dargobądz-Troszyn, zawiesił w ubiegły czwartek nad drogą w okolicy Wolina baner o treści: „Budujemy dla was drogę z prywatnych środków. GDDKiA nie chce płacić za swoją inwestycję”. Firma tłumaczyła, że to protest przeciwko działaniu strony rządowej, która od trzech lat odwleka decyzję o pokryciu niemożliwych do przewidzenia wzrostu kosztów inwestycji. Po interwencji Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad baner zdjęto.

– Wywieszony przez wykonawcę baner zawierał nieprawdziwe treści i był umieszczony bezpośrednio nad jezdnią w sposób mogący powodować zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego (obszar ruchu jedną jezdnia i tymczasowe skrzyżowania) poprzez odwrócenie uwagi kierowców od drogi, co dodatkowo potęgował umieszczony na nim kod QR – wyjaśnia Mateusz Grzeszczuk, rzecznik prasowy GDDKiA w Szczecinie. – Po naszej interwencji baner został przez wykonawcę usunięty. Z niezrozumieniem przyjmujemy sposób komunikacji przyjęty przez wykonawcę.

Jak podkreśla rzecznik, GDDKiA bez zbędnej zwłoki pokrywa koszt budowy drogi S3 Dargobądz-Troszyn zgodnie zawartym kontraktem i przepisami prawa.

– W GDDKiA wdrożone są rozwiązania systemowe dotyczące waloryzacji kosztów robót, umowny limit waloryzacji był podnoszony już dwukrotnie z pierwotnego 5 proc. do 15 proc. (było to spowodowane pandemią COVID oraz wojną na Ukrainie) – tłumaczy M. Grzeszczuk. – Łącznie wykonawca otrzymał z tego tytuły dodatkowe 102 mln zł. GDDKiA musi mieć jednolite podejście do wszystkich kontraktów i wykonawców inwestycji drogowych. Również tego wykonawcę traktujemy jak wszystkie inne podmioty realizujące inwestycje drogowe. Kwestie problemów wewnątrz konsorcjum realizującego ten odcinek (zmiana lidera na początku tego roku) nie mogą być dla nas wyznacznikiem zastosowania indywidualnego podejścia do konsorcjum realizującego ten kontrakt.

Przedstawiciel GDDKiA dodaje, że wszelkie kwestie dotyczące samego kontraktu, takie jak roszczenia wykonawcy są procedowane i rozstrzygane w ramach warunków kontraktu.

– Wykonawca otrzymał dwukrotnie już przedłużenie czasu na ukończenie inwestycji (pierwotnie był to kwiecień ubiegłego roku) – informuje. – Sukcesywnie rozstrzygane są również inne roszczenia wykonawcy. Jeżeli zgodnie z warunkami kontraktu dana sytuacja nie jest winą wykonawcy, wówczas stosowne rozstrzygnięcia zapadają i zapadały wielokrotnie na tym kontrakcie, co przełożyło się do tej pory na dodatkowe 38 mln zł z tytułu roszczeń. Co oczywiste, nie w każdej sprawie mogą zapadać rozstrzygnięcia satysfakcjonujące dla wykonawcy. Z tego rodzaju sytuacjami mamy do czynienia na każdym kontrakcie. Prawo daje możliwość wykonawcy dochodzenia swoich roszczeń na innej drodze niż w ramach kontraktu.

Rzecznik przypomina, że fragment S3 Świnoujście-Troszyn składa się z dwóch odcinków realizacyjnych: Świnoujście-Dargobądz i Dargobądz-Troszyn.

– Na tym pierwszym odcinku wykonawcą jest firma Polaqua i realizując inwestycję w tym samym czasie i uwarunkowaniach co PRD Nowogard nigdy nie zarzucał nikomu, że buduje drogę z prywatnych pieniędzy – zauważa M. Grzeszczuk.

(ek)

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Do do pajaca do
2025-07-18 18:10:03
Zauważyłem twój deficyt 2025-07-16 15:15:01 ,zarówno emocjonalny, empatyczny, społeczny i intelektualny,wiec nie przepraszaj, bo jako osoba ograniczona nie wiesz co to znaczy. poproś mamę niech cie poduczy albo wróć do gimnazjum !!
do pajaca do
2025-07-16 15:15:01
"Za każdym razem nie potrafisz się wysłowić" - kto to mówi? Przygłup wstawiający spacje przed znakami interpunkcyjnymi. Wróć do podstawówki gamoniu, bo podstawy języka polskiego cię przerastają. Spację przed znakami stawiają użytkownicy na co dzień cyrylicy, wiele więc to świadczy o tobie.
Do do trola "do"
2025-07-16 13:51:58
Kłamiesz 2025-07-15 19:52:57 jak zawsze pisząc , że nie czytasz , a to robisz . Za każdym razem nie potrafisz się wysłowić , wypowiedzieć co do danego tematu na forum , ograniczenia wywołane bycia trollem platformy co potwierdzasz , że po raz kolejny będziesz uciekał jak tchórz !!
@@ @W dawnych czasac
2025-07-16 12:56:09
taaaa, Polska mesjaszem narodów. Zejdź na ziemię! Jakich zaborców? Usrael ewentualnie, którego rozkazy wiernie wykonujemy. Ale chyba mi nie powiesz że taka Francja której gospodarka przebija naszą, jest naszym zaborcą? Mniej fantazji, więcej realizmu polecam.
ToJa
2025-07-16 10:39:56
Ta firma z krzaków to już powinno być dla cenzurowanym i nie powinnam zostać żadnego kontraktu. Co 4 miesiące żąda więcej pieniędzy i grozi że zejdzie z budowy. I przede wszystkim ktoś kto dopuścił do tego że wygrali przetarg to powinien pójść siedzieć.
@ @W dawnych czasach
2025-07-16 08:14:22
" jesteśmy szóstą gospodarką całej Europy, najsilniejszą w Europie środkowej i wschodniej, i mamy w całym regionie najszybsze tempo wzrostu PKB. Idź uprawiać swoje propagandę i manipulacje gdzieś indziej!" . Taki kraj jak Polska , to już powinien być pierwszy! Nie uważasz? zapieprzamy na zaborców i tyle w temacie!
@Damian
2025-07-15 20:36:10
ty zawsze kupujesz.najdrożej nawet jak możesz kupić taniej... ludzie maja wiedzę ile betonu, stali, czasu, maszyn potrzeba, zakładają jakiś margines, dodają zysk i podają cenę, okazuje się niższa niż konkurencji, potem przychodzi covid i wojna na Ukrainie, ceny betonu, stali, piachu są 2 raxy większe, do tego dochodzą nowe podatki także unijne, wyższe kosxty pracy i okazuje się że zamiast zysku jest strata. Wiem to bo buduję sobie dom, wydałem już 2x tyle co planowałam...
do trola "do"
2025-07-15 19:52:57
Ziewwwwwww.... nudny jesteś troliku. Tylko marnujesz czas, bo nikt twoich wPiSów nie bierze poważnie ani nawet nie czyta.
Do Do W Danych Czasa
2025-07-15 18:17:10
Nic na 2025-07-15 10:10:15 temat Balcerowicza , bo nie potrafisz się odnieść do tego tematu , a to jest bardzo ważne , tak samo jak rola Jewrej Sachs to co naprawisz , poprawisz się pisząc w tych sprawach . Czekam !!
Do Polak
2025-07-15 18:12:56
Na Euro 2012 nie powstała 2025-07-15 08:05większość obiecanych dróg i autostrad, a te autostrady, które powstały straszą użytkowników wysokimi cenami. O tym, że pieniędzy na dróg nie ma i obietnice co do ich budowy nie zostaną spełnione minister infrastruktury Cezary Grabarczyk wiedział już od pewnego czasu. Jednak 2010 rok był rokiem wyborczym i rząd ukrywał, że nie ma pieniędzy na drogi. Po wyborach zaczęto się wycofywać z obietnic budowy dróg i autostrad, które miały powstać przed Euro 2012.
Fuer Deutschland
2025-07-15 18:09:40
Pisanie im prawdy 2025-07-14 20:53:26 nie przyniesie tobie chwały , oni się takiego twojego rozumowania , myślenia się boją , jak prawdy którą napisałeś . Wobec tego trzeba im pisać kłamstwa które łykają jak pelikan rybę tzn KOpernik był KObietą jacy będą zadowoleni zwolennicy platformy . Miłego dnia !!
Do Dana
2025-07-15 18:05:11
Ogłupiona 2025-07-15 06:19:09 przez stację TVN zwolenniczka platformy obywatelskiej z wielką alergią do pisowców , teraz napiszesz wszystkie wielkie inwestycje gospodarcze twojego obecnego neorządu 13 grudnia , masz czym się pochwalić to pisz , przeczytamy co masz do napisania . Czekam !!
Do Do Fuer Deutschla
2025-07-15 18:01:33
POlaczku 2025-07-15 08:03:28 trollu platformy , prawda ciebie bardzo za bolała , co napisałeś w swoim wpisie , idź po rozum do głowy , bo na nogi już jest za późno !!
Dramatyczny
2025-07-15 17:58:20
Dramatyczny apel podwykonawcy A2. "Nie mam pracy, sprzedałem firmę. Co mam powiedzieć dzieciom?" tzn jest dowodem na desperację wielu podwykonawców, którzy zostali na lodzie po tym jak bankructwo ogłosiła firma budująca odcinek C autostrady A2. Na dodatek nie ma pracy, bo nikt nie chce mu zagwarantować, że jeśli wyśle swoich ludzi na budowę, dostanie za to wynagrodzenie.
Forumowicze...
2025-07-15 15:42:18
"W dawnych czasach" i "obecnie" to niejaki FIGO sfiksowany dziaders prawacki PiS-Konfederussja. Czas się przyzwyczaić lub ignorować nie dając mu pożywki, bo Kurier go nie identyfikuje i nie banuje mimo częstych podstaw ku temu.
@Obecnie
2025-07-15 13:43:03
Leków na psychozę dziś nie brałeś? Niezłą masz odklejkę, wręcz przypadek kliniczny urojeń psychotycznych
@W dawnych czasach
2025-07-15 13:41:18
"Zostaliśmy dziadami Europy" - śmiałe stwierdzenia, biorąc pod uwagę że jesteśmy szóstą gospodarką całej Europy, najsilniejszą w Europie środkowej i wschodniej, i mamy w całym regionie najszybsze tempo wzrostu PKB. Idź uprawiać swoje propagandę i manipulacje gdzieś indziej!
Obywatel
2025-07-15 11:38:07
Przez ostatnie 2 lata nic nie robili, nagle jak widmo kar za niedotrzymanie terminów zajrzało w oczy okazało się że materiał i praca zdrożała i się nie opłaca. Mam nadzieję że pseudo firma z Nowogardu już więcej nic nie wygra w konkursie a w szczególności na S10 bo do Warszawy będziemy jeździli za 10 lat
Do W Danych Czasach
2025-07-15 10:10:15
Proweniencji - czyli pochodzenia, lub rodowodu. Polak wie, nie Polak pisze o profiejencji ;)
Mario
2025-07-15 09:26:09
Wraca stare!
Najniższa cena
2025-07-15 09:22:05
i mamy tego skutki.
Damian
2025-07-15 08:24:44
Dali niższa cenę niż wszystkie inne firmy, nikt inny tak nisko nie wycenil bo by stracił na tym.
Polak
2025-07-15 08:05:56
Rząd PIS podpisał umowę z firmą krzak i tak problem rozlał się na lata.
Obecnie
2025-07-15 08:04:10
zostało w Narodzie lemingowe zachowanie! Na czele Rządu kolejny smrodziarz, niejaki TUSK ,sercem, z duszą u diabła i w swoim interesie oddany tylko i wyłącznie interesom UE, a tym samym Niemcom! Lemingi wiedzione tym upojnym zapaszkiem liczą, że pojedzą lepszego serka! Robale mielone , ubranie bez kołnierzyka i podróże z kapcia są Wam pisane, pożyteczni idioci! O ile jeszcze nie Wam, to Wasze dzieci (mieszanka białego z czarnym) będą beneficjentem Waszej głupoty kłaniając się Allachowi 5xdzień !
Do Fuer Deutschland
2025-07-15 08:03:28
Ty się lecz ale na nogi bo na głowę to już za późno.
W dawnych czasach
2025-07-15 07:55:25
My ludzie różnej profiejencji , obrażeni na komunę (sami nią byliśmy pod zaborem kacapa) jak głupie lemingi szliśmy za smrodkiem Balcerowicza , z którego lata później śmiał się nawet Jewrej Sachs!To co było tylko przykładowym szkicem zmian gospodarczych ,ten idiota z bazgrołów uczynił programem rewitalizacji Polski.Zostaliśmy dziadami Europy szybciej ,niż wskutek bardzo negatywnego wpływu Stanu Wojennego Jaruzela!Ominął Polskę najważniejszy czas automatyzacji cyfrowej w przemyśle.Byliśmy z tyłu!
S3
2025-07-15 07:20:18
A nie można było przedstawić stanowiska GDDKiA we wczorajszym tekście?
2many
2025-07-15 06:23:07
Cenzura autostradowa.
Dana
2025-07-15 06:19:09
Znawcy się odezwali. I pisowcy. w Wy samym siebie nienawidzicie
@sedina
2025-07-14 22:05:21
beton towarowy również podrożał o ponad 50%, do tego doszedł wzrost wynagrodzeń
Ciekawe
2025-07-14 21:24:56
To dlaczego przy różnych drogach spotykamy banery reklamowe, skoro w sposób bardziej rażący powodują zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego?
Fuer Deutschland
2025-07-14 20:53:26
Ta droga ma powstać jak najpóźniej i każda metoda prowadząca do tego celu jest dobra. Najlepiej już po ostatecznym upupieniu terminala kontenerowego i żeglowności Odry. Licencję na transport północ-południe mają Niemcy, a nam przeznaczono rolę statystów. Na drugi raz lepiej się zastanawiajcie kogo wybieracie do rządzenia.
sedina
2025-07-14 20:37:48
Odcinek Troszyn-Dargobądź wymagał budowy mostu nad Dziwną oraz estakady w Wolinie - ponad 50% kosztów budowy całego odcinka. Na odcinku od Dargobądzia do Świnoujściu oprócz bezsensownych dwóch wiaduktów nad torami kolejowymi (po drugiej stronie torów wycinka lasu byłaby mniejsza, a środowisko ucierpiałoby niej - i tak wiedzie tamtędy DK3. Przy budowy mostów i wiaduktów wiodącym materiałem jest stal, która od 2019 roku do roku 2021 (wtedy były budowane most i estakada) podrożałą o ponad 50%.
@RyszardM53
2025-07-14 20:01:44
dyrekcja regionalna wykonuje jedynie politykę zleconą w Warszawie, kasy nie ma, rządzi Tusk, powtarzają się problemy znane z innych inwestycji. GDDKiA od zawsze gra na zmęczenie materiału, na bankructwo wykonawców, na przewlekłość postępowania sądowego itd
naciągacze
2025-07-14 19:12:02
"o pokryciu niemożliwych do przewidzenia wzrostu kosztów inwestycji" - jak się startuje w przetargu z firmą krzak bez kapitału, to nawet złotówka ponad plan może być zabójcza. Rząd nie powinien się uginać przed żądaniami szantażystów, bo w ślad za nimi zaraz pójdą kolejni. Było nie startować z ofertą poniżej kosztów, to nie było by teraz problemu ze wzrostem. Trzeba raz na zawsze pokazać cwaniakom że gra w "dam ofertę poniżej kosztów a potem zrobi się aneks" może ich dużo kosztować. Won partacze
RyszardM53
2025-07-14 18:01:05
Wypowiedzi rzecznika GDDKiA za Szczecina na temat finansowania są tak samo wiarygodne jak jego deklaracje o kolejnych terminach zakończenia tej inwestycji. Przecież to brak profesjonalnego nadzoru ze strony GDDKiA doprowadził do opóźnienia budowy S3 do Świnoujścia o ponad rok, a do końca pozostało jeszcze sporo prac. Tak samo było z tunelem do Świnoujścia (9 miesięcy opóźnienia) i S6 w okolicach Koszalina. Czy centrala w Warszawie tego naprawdę nie widzi ?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA