Rada nadzorcza Polskiej Żeglugi Bałtyckiej SA (mającej siedzibę w Kołobrzegu) poinformowała, że zgodnie z obowiązującymi przepisami przeprowadziła postępowanie kwalifikacyjne na stanowisko prezesa spółki. Został nim Andrzej Madejski, dotychczasowy prezes Polskiego Rejestru Statków SA.
– Postępowanie objęło dwa etapy, tj. zebranie i weryfikację formalną zgłoszeń potencjalnych kandydatów i dopuszczenia do dalszego etapu postępowania kandydatów spełniających wymogi formalne oraz przeprowadzenie rozmów kwalifikacyjnych – podała rada nadzorcza.
W wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego rada wyłoniła Andrzeja Madejskiego jako najlepszego kandydata oraz powołała go z dniem 15 kwietnia br. na stanowisko członka zarządu – prezesa PŻB SA X kadencji.
Andrzej Madejski ma 47 lat. To absolwent Wydziału Mechanicznego Wyższej Szkoły Morskiej (obecnie Uniwersytetu Morskiego) w Gdyni oraz studiów menadżerskich Executive MBA, a także programu Post MBA w Gdańskiej Fundacji Kształcenia Menadżerów. Od początku swojej kariery zawodowej jest ściśle związany z gospodarką morską. Początkowo pracował na statkach, przede wszystkim na jednostkach związanych z przemysłem wydobywczym (offshore). Od 2007 do 2016 roku związany był z jednym z największych towarzystw klasyfikacyjnych na świecie, w którym odpowiadał m.in. za zarządzanie i nadzór nad realizacją projektów wykonywanych dla potrzeb morskiego przemysłu wydobywczego zarówno w kraju, jak i za granicą. W latach 2011-2012 należał do międzynarodowego zespołu, który w kooperacji z koreańską stocznią DSME nadzorował projekt budowy nowej generacji konstrukcji platformy wiertniczej w Kazachstanie. W 2016 roku został po raz pierwszy powołany na stanowisko prezesa Polskiego Rejestru Statków, a w 2019 roku – na kolejną kadencję.
Przypomnijmy, że poprzedni prezes PŻB, Piotr Redmerski, który kierował spółką przez ostatnie pięć lat, został odwołany w lutym br. Przeciwko tej decyzji protestowały działające w firmie związki zawodowe.
Polska Żegluga Bałtycka jest przewoźnikiem promowym, występującym pod marką Polferries. Eksploatuje promy: „Nova Star” i „Wawel” na linii Gdańsk – Nynäshamn (Szwecja) oraz „Cracovia”, „Mazovia” i „Baltivia” na linii Świnoujście – Ystad. Dysponuje własnymi Morskimi Biurami Podróży w Warszawie i Szczecinie. Miniony rok zakończyła zyskiem wynoszącym 22 mln zł. Jedynym akcjonariuszem spółki jest Skarb Państwa.
(ek)