Jak już informowaliśmy, Polska Żegluga Bałtycka SA podpisała umowę na czarter nowego promu z opcją jego późniejszego zakupu. Szczegóły inwestycji przybliżono podczas ubiegłotygodniowej konferencji prasowej w Kołobrzegu (siedzibie armatora) z udziałem wiceministra infrastruktury Marka Gróbarczyka oraz prezesa PŻB Andrzeja Madejskiego.
– Z satysfakcją informujemy o podpisaniu przez Polską Żeglugę Bałtycką kontraktu na czarter jednostki, z opcją późniejszego zakupu – powiedział Marek Gróbarczyk. – To przede wszystkim zabezpieczenie interesów spółki, bezpośrednio wpływające na jej rozwój. PŻB jako drugi największy polski armator realizuje tym samym program odnawiania floty. Podejmujemy i nadal będziemy podejmowali starania oraz zabezpieczali środki, aby wzmacniać pozycję naszych armatorów.
Jednostka uzupełni flotę PŻB pod koniec 2024 roku i będzie kursować na trasie Świnoujście – Ystad. Nowy statek typu ro-pax będzie mógł przewieźć ponad 100 ciężarówek oraz ponad 200 samochodów osobowych. Na pokładzie będzie można zaokrętować prawie 1000 pasażerów. Prom zostanie wyposażony w silniki zasilane LNG, spełniające międzynarodowe wymogi ekologiczne.
Rozbudowa i wymiana floty jest wpisana w strategię rozwoju PŻB SA. Nowa jednostka zwiększy konkurencyjność oferty spółki. Ministerstwo Infrastruktury dodało, że kolejny prom dla PŻB powstanie w stoczni Remontowa Holding z Gdańska.
(K)