Wtorek, 05 listopada 2024 r. 
REKLAMA

„Copernicus” się zmienia

Data publikacji: 24 maja 2018 r. 13:17
Ostatnia aktualizacja: 14 lipca 2018 r. 10:45
„Copernicus” się zmienia
Fot. Elżbieta KUBOWSKA  

Przy nabrzeżu Wulkan Stoczni Szczecińskiej cumuje należący do armatora Euroafrica Shipping Lines prom „Copernicus”. Przechodzi tu modernizację. Jednostka ma 150 m długości i będzie pływać w barwach Unity Line (operatora promowego z grupy Polskiej Żeglugi Morskiej) tak jak pozostałe promy Euroafriki.

– Statek będzie miał dobudowaną część hotelową, podobnie jak to kiedyś zostało wykonane na bliźniaczej jednostce, czyli promie „Galileusz” – poinformował nas Jacek Wiśniewski, dyrektor generalny Euroafrica Shipping Lines. – Po przebudowie będzie miał 51 kabin dla kierowców. Zwiększenie przestrzeni pasażerskiej to jedna z trzech głównych zmian. Ponadto przebudowana zostanie rampa rufowa, musi bowiem być przystosowana do wymogów terminalu promowego w Świnoujściu. Dokładamy również ster strumieniowy – to trzecia główna zmiana. Ma ona na celu zwiększenie bezpieczeństwa i polepszenie manewrowości statku.

W pracach modernizacyjnych uczestniczą takie firmy, jak: JPP, Spawrem, Uni-Mebel, Perfekt Service czy Poltramp Yard.

– W ramach współpracy ze Stocznią Szczecińską korzystamy z jej nabrzeża i urządzeń – dodał J. Wiśniewski.

Na przełomie maja i czerwca prom ma trafić do pobliskiej Morskiej Stoczni Remontowej „Gryfia”, gdzie wykonane zostaną prace dokowe (instalacja steru strumieniowego, konserwacja kadłuba itp.).

Prom powinien wejść do eksploatacji w pierwszej połowie lipca – takie są plany. Będzie kursować pomiędzy Świnoujściem a południową Szwecją.

Przypomnijmy, że „Copernicus” (poprzednia nazwa – „Puglia”) został kupiony przez firmę Euroafrica Shipping Lines pod koniec minionego roku od włoskiego armatora.

Statek zbudowano w 1995 roku, czyli podobnie jak prom „Polonia”, który wciąż jest uważany za jeden z najbardziej nowoczesnych na Bałtyku. Ma 150 m długości. Przed modernizacją mógł pomieścić ok. 100 pasażerów. Długość linii ładunkowej wynosi 1780 m.

Jako „Puglia” pływał ostatnio na linii między włoskimi portami Piombino i Olbia (na Sardynii). Operatorem promu był Moby, a właścicielem – Tirrenia di Navigazione.

Teraz dołączy do floty promów pływających w barwach Unity Line. Obecnie tworzą ją należące do PŻM: „Polonia”, „Skania”, „Gryf” i „Wolin” oraz będące własnością Euroafriki, „Galileusz”, „Jan Śniadecki” i „Kopernik”. ©℗ 

Tekst i fot. Elżbieta KUBOWSKA

Na zdjęciu: Prom Euroafriki przechodzi modernizację przy nabrzeżu Wulkan.


Partnerzy dodatku:

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Gosc
2018-07-14 10:38:08
Panie Redake małe sprostowanie by się przydało. To nie firma Poltramp Yard jest wykonawca, Elektro Poltramp Yard. Dwa różne podmioty
Adam
2018-06-04 11:49:40
Czy ktoś się orientuje czy trafi na linię do Ystad, czy do Trelleborga?

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA