Atak zimy sparaliżował roboty przy przebudowie układu drogowego w ciągu al. Papieża Jana Pawła II w Szczecinie
– Niestety, od 3 lutego wszelkie prace zostały wstrzymane – tłumaczy Dariusz Rzepliński, kierownik budowy. – 25-centymetrowa zmarzlina uniemożliwia realizację robót brukarskich na chodnikach i jezdni. Musimy czekać, aż aura stanie się dla nas łaskawsza.
Na szczęście znaczną część robót udało się wykonać w styczniu.
– Montaż krawężników kamiennych, stabilizacja na ścieżce rowerowej przy ul. Wielkopolskiej, ułożenie warstw podbudowy z kruszywa na chodnikach od ul. Felczaka do ul. Wielkopolskiej oraz układanie i profilowanie kruszywa w pasie rozdziału – wylicza kierownik Rzepliński. – Ułożyliśmy też referencyjny odcinek kostki kamiennej chodnika na odcinku pomiędzy ulicami Felczaka i Niedziałkowskiego. Odcinek referencyjny, czyli pokazujący wizualnie sposób ułożenia kostki. Teraz czekamy na akceptację zamawiającego.
Zima to jednak niejedyny problem na placu budowy. O ile kopalnia kruszywa z Jawora na Dolnym Śląsku dostarczyła najlepszej jakości kruszywo, to sytuacja związana z pandemią COVID-19 wpływa na dostawy materiałów kamiennych. Wszystkiemu winna sytuacja na rynku kontenerowym. Ceny frachtu wystrzeliły kilkaset procent w górę, kontenerów brakuje i przekłada się to na dostawy płyt, kostek i krawężników kamiennych. Na szczęście wykonawca zadbał o odpowiednie zapasy i na razie materiału nie brakuje. Jeżeli jednak niekorzystny trend utrzyma się dłużej, to może spowodować niepożądane komplikacje.
Z powodu mrozów stanęły także prace związane z budową sieci wodociągowej oraz renowacją przykanalików.
– Mimo wszystko jestem optymistą. Wiosną roboty powinny ruszyć pełną parą i szczecinianie szybko zauważą różnicę – zapewnia kierownik Rzepliński, prywatnie mieszkaniec… Koszalina. – Na razie zostaje nam cierpliwość.
Inwestycja pn. „Przebudowa al. Jana Pawła II na odcinku od ul. Felczaka do pl. Grunwaldzkiego w Szczecinie” ma się zakończyć w połowie października 2021 roku. Wartość kontraktu to 28,8 mln zł brutto. Inwestorem jest Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie wraz z Zakładem Wodociągów i Kanalizacji Spółka z o.o. Natomiast wykonawcą – konsorcjum firma Rover Infraestructuras SA w Walencji (Hiszpania) i Roverpol sp. z o.o.