Szczecinianie z pewnością zapamiętają dzisiejszą datę, ponieważ dziś właśnie dopuszczony do ruchu kołowego zostanie remontowany odcinek ul. Szafera. Sama budowa rodziła wiele emocji, głównie z uwagi na skalę inwestycji.
Mimo że remontowany odcinek wynosi niespełna półtora kilometra, to zakres zadania był gigantyczny! Obejmował on między innymi przebudowę kilku rond, budowę toru tramwajowego oraz pętli tramwajowo-autobusowej z czterema peronami. Dodatkowo po obu stronach mieszkańcy zyskali nowe chodniki i ścieżki rowerowe.
Aby mogły powstać docelowe elementy typu: gotowa droga, ścieżka rowerowa czy torowisko, konieczne było wykonanie prac ziemnych i zbrojeniowych, których skali ani efektów nie widać gołym okiem. Tu liczby również przyprawiają o zawrót głowy.
Wrażenie robią także elementy dodatkowe jak ilość sieci i słupów trakcyjnych, krawężników czy nawierzchni z kostki betonowej. Wszystko to pokazuje z jak ogromnym i skomplikowanym pod względem zakresu budowy przedsięwzięciem mierzyli się pracownicy Eurovia Polska SA.
Nie zabrakło też elementów zieleni, mimo, że nowe nasadzenia wyglądają jeszcze dość niepozornie
– Mam nadzieję, że przytoczone liczby choć trochę pomogą wyobrazić sobie szczecinianom zakres tego przedsięwzięcia Często słyszałem opinie, że to chyba lekka przesada, aby remont takiego niewielkiego odcinka kosztował ok. 125 mln zł – mówi kierujący budową Szymon Petrykowski z Eurovia Polska SA. Żadna z osób pracujących przy tym projekcie nie miała takich wątpliwości, widząc na co dzień zakres prac. Chciałbym im wszystkim bardzo podziękować, a szczególnie pracującej tu ekipie i całemu oddziałowi Eurovia, za zaangażowanie i wysiłek włożony w to zadanie. Chciałbym też bardzo podziękować mieszkańcom za cierpliwość w tych trudnym dla nas wszystkich czasie pandemii. Było to dla nas ogromne wyzwanie, ale także duża satysfakcja, ponieważ my również, jako mieszkańcy będziemy mogli korzystać z tych komunikacyjnych udogodnień.