Dom Młodego Naukowca przy Szkole Inżynierskiej w Szczecinie
Dziś rozpocznie się w Szczecinie kapitalny remont budynku przy ul. Wielkopolskiej 19 przeznaczonego na Dom Młodego Naukowca przy Szkole Inżynierskiej.
Na parterze mieścić się będzie Klub Pracowników Nauki. W klubie będą się odbywały spotkania pracowników nauki wszystkich szczecińskich uczelni oraz imprezy.
Na piętrze znajdą pomieszczenie pokoje do pracy twórczej. Na 10-tą rocznicę wyzwolenia Szczecina oddany będzie już do użytku lokal klubowy na parterze.
„Kurier Szczeciński” z dnia 3 lutego 1955 r.
Sporysz cennym surowcem
Spośród surowców zielarskich zbieranych zimą, na pierwsze miejsce wysuwa się sporysz. Można go uzyskiwać przy wszelkich pracach związanych z omłotem i czyszczeniem żyta. Rożki wybiera się z pośladów ręcznie. Pierwszy gatunek surowca to rożki całe, niepokruszone. Zebrane rożki dosusza się w lekko ogrzanych miejscach w temperaturze nie wyższej niż 37 stopni C.
Za 1 kg sporyszu I gatunku Punkty Skupu Ziół płacą 100 zł, a za II gatunek 80 zł.
„Kurier Szczeciński” z dnia 8 lutego 1955 r.
Pierwsze nowalijki na naszych stołach
W „Delikatesach” i w niektórych sklepach warzywnych ukazały się w sprzedaży pierwsze nowalijki.
Można nabyć nać pietruszki i selera, szczypior, zieloną cebulkę i rabarbar. W środę w sklepach warzywnych śródmieścia pokazała się po raz pierwszy sałata hodowana w Dąbiu.
Część nowalijek pochodzi z Zakładów Ogrodniczych przy ul. Arkońskiej, PGR Gumieńce, a wyższy gatunek rabarbaru z podwarszawskiego Wilanowa (niższe gatunki – Gumieńce).
W marcu „Delikatesy” otrzymają z PGR w Pyrzycach większe ilości rabarbaru, rzodkiewki, marchewki i zieleniny.
Za kilkanaście dni w sklepach warzywnych pojawi się botwinka, pierwsza rzodkiewka i cykoria.
Ceny nowalijek – można stwierdzić z zadowoleniem – są obecnie o około 30 i więcej procent niższe aniżeli w roku ubiegłym. Np. rabarbar w ub. roku kosztował 16 do 18 zł za kilogram, a obecnie 12 zł, niższe gatunki 8 i 4 złote.
„Kurier Szczeciński” z dnia 10 lutego 1955 r.
Są już w Szczecinie nowe WFM-ki
W oparciu o model SHL-ki – Warszawska Fabryka Motocykli przeprowadza stałą modernizację popularnych „Setek”. Ostatnio ukazały się w Szczecinie nowe WFM-ki – jasno zielone z resorowaniem przednim i tylnym.
Są one w wyglądzie bardzo efektowne. Części błyszczące dotychczas u SHL-ki niklowanej są przy WFM-kach chromowane. Druga innowacja to resorowanie tylnego koła.
WFM-ka jest wyposażona w komplet narzędzi i pompkę, na baku benzynowym przymocowano mały bagażnik. (…)
„Kurier Szczeciński” z dnia 11 lutego 1955 r.