Każdy obywatel musi posiadać dowód osobisty
Od 1 stycznia 1962 roku obowiązuje zarządzenie, w myśl którego każdy obywatel powyżej 18 lat zobowiązany jest posiadać dowód osobisty. Według najnowszych rozporządzeń dowód osobisty jest jedynym dokumentem stwierdzającym tożsamość osoby.
Jak nas poinformowano w KW MO — wydawane są obecnie nowe dowody osobiste (osobom posiadającym dowody wydane w roku 1957, wyrabiającym nowe, względnie przy zmianie nazwiska). Nowe dowody są mniejsze od dotychczasowych i posiadają dodatkowo rubryki zawierające rysopis, zawód i stan cywilny. Dzieci są wpisywane do dowodu zarówno ojca jak i matki.
Przy wyrabianiu dowodu po raz pierwszy, obowiązuje dostarczenie skróconego aktu urodzenia.
Wszyscy otrzymujący nowe dowody powinni pamiętać, że mają obowiązek zgłoszenia się w ciągu 7 dni do biura meldunkowego w celu dokonania adnotacji o zameldowaniu, a zawierające małżeństwo 0- jedynie 14 dni dla zgłoszenia zmiany nazwiska.
„Kurier Szczeciński” z 18 stycznia 1962 roku
Profilaktyczne zastrzyki przeciw czarnej ospie
Pracownicy przedsiębiorstw związanych z gospodarką morską szczepieni są przeciw czarnej ospie. Głownie dotyczy to osób stykających się z portowcami i marynarzami przypływających statków, Akcja ma na celu zapobiegnięcie przeniesieniu choroby z krajów dotkniętych straszliwą zarazą.
„Kurier Szczeciński” z 19 stycznia 1962 roku
20 szkół zamkniętych
Zgodnie z zarządzeniem Miejskiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej wstrzymuje się od dziś naukę w 20 szkołach podstawowych, licealnych i zawodowych. Prócz tego zarządzono kwarantannę w wielu internatach. Miejska Stacja Sanepid przystąpiła do wydawania wszystkim szkołom i zakładom pracy chlorowanego wapna. Środkiem tym w roztworze 1-proc. - należy zmywać podłogi. Lizol i inne środki chemiczne nie działają na wirusy grypy. Wszystkie zebrania w pomieszczeniach szkolnych są odwołane. Oblicza się, że w Szczecinie choruje już ponad 12 tys. osób.
„Kurier Szczeciński” z 19 stycznia 1962 roku
Prom szwedzki będzie przybijał do Świnoujścia?
Szwedzkie miasto Ystad wystąpiło z inicjatywą uruchomienia promu morskiego pomiędzy polskim wybrzeżem a południową Szwecją. W celu omówienia szczegółów eksploatacji, tego szlaku wodnego wyjechała do Szwecji polska delegacja.
Szwedzi pragną wysyłać do Polski prom czołowy, który by przybijał do przystani istniejącej w Świnoujściu przy stacji kolejowej Świnoujście - Port gdzie znajdują się odpowiednie obiekty dla przyjmowania zagranicznych gości. Prom może przywozić samochody osobowe z turystami, a także zabierać partie różnych towarów wysyłanych przez nas do Szwecji.
„Kurier Szczeciński” z 19 stycznia 1962 roku