W latach 70. ubiegłego stulecia do Szczecina przyjeżdżały składy ciągnione przez lokomotywy parowe. Od 1975 do 1980 roku szczeciński węzeł zelektryfikowano. W czerwcu 2010 roku, jeszcze przed rozpoczęciem gruntownej modernizacji dworca Szczecin Główny, do miasta przyjechała Piękna Helena – parowóz z lokomotywowni w wielkopolskim Wolsztynie. Dworzec był już częściowo odświeżony (elewacja i hol) na finał The Tall Ships Races w 2007 roku. Cztery lata po nim na jeden z peronów wjechał kolejny zabytek z Wolsztyna (na zdjęciu). Wtedy przebudowa obiektu trwała w najlepsze. Unowocześniono stary budynek, który powstał jeszcze w 1900 roku. Rozbudowany obiekt otwarto w 2016 roku. Później przebudowano również perony. Teraz zabytki z Wolsztyna będą odwiedzać zupełnie niezabytkowy dworzec.
(kl)