W trakcie siedmiu lat trwania programu Ready for Startups eksperci PZU przeanalizowali 7 tys. pomysłów, z czego 350 zostało poddanych szczegółowej weryfikacji, 77 rozwiązań przeszło pilotaż, a 49 skierowano do wdrożenia. Wdrożone projekty przyniosły firmie łącznie 200 ml zł skumulowanych korzyści. PZU zapowiada intensyfikację współpracy ze startupami.
W najnowszym raporcie PZU podsumowuje efekty utworzonego w 2017 r. programu „PZU Ready for Startups”. Program powstał w celu nawiązania efektywnej współpracy ze startupami przy opracowywaniu, testowaniu i wdrażaniu innowacyjnych rozwiązań, które mogą przynieść realne korzyści biznesowe i zwiększyć satysfakcję klientów PZU.
Spośród 49 zrealizowanych projektów 33 proc. wdrożeń usprawniło obszar likwidacji szkód i obsługi świadczeń. 22 proc. przedsięwzięć dotyczyło sprzedaży i marketingu, 16 proc. produktów Grupy, a 12 proc. miało na celu polepszenie obsługi klienta.
Ekspert wskazuje, że PZU szczyci się systemowym, ustrukturyzowanym podejściem do innowacji. Obecnie poszukuje innowacyjnych rozwiązań w obszarze generatywnej sztucznej inteligencji, hiperpersonalizacji (red. hiperpersonalizacja polega na maksymalnym dopasowaniu produktu, poprzez jego spersonalizowanie oparte na wykorzystaniu zaawansowanej analizy danych o użytkowniku), internetu rzeczy, sposobów przetwarzania danych pozyskiwanych z urządzeń, a także wizji komputerowej - przetwarzania obrazu oraz wykorzystywania danych ze zdjęć czy zapisu wideo.
PZU współpracuje zarówno z polskimi, jak i zagranicznymi startupami. Firma zrealizowała projekty z partnerami z 12 krajów, m.in. z: Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, Danii, Holandii, Szwecji, Hiszpanii, Kazachstanu czy Niemiec. Dzięki współpracy z brytyjską firmą technologiczną PZU jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce i jeden z pierwszych na świecie wdrożył rozwiązanie wykorzystujące AI w obsłudze szkód komunikacyjnych.
PZU poszukuje partnerów do wdrażania innowacji m.in. poprzez udział w programach akceleracyjnych. W ubiegłym roku zgłosiło się do nich blisko 400 startupów, które wskazały największego polskiego ubezpieczyciela jako preferowanego odbiorcę technologii.
W ramach akceleratorów PZU testuje obecnie nowe rozwiązania z trzema startupami z obszarów cyberbezpieczeństwa, ubezpieczeń online i konwersacyjnej sztucznej inteligencji. W drugim kwartale ubezpieczyciel zamierza zakończyć testy i podjąć decyzję o wdrożeniu najlepszych rozwiązań.
Raport „PZU Ready for Startups. W jaki sposób największy ubezpieczyciel w CEE współpracuje ze startupami?” można pobrać ze strony: https://www.pzu.pl/innowacje
Źródło informacji: PAP MediaRoom