Wystartowała II edycja konkursu Kobieta e-Commerce 2023 organizowanego przez Fundację Kobiety e-Biznesu wraz z partnerami. Na zgłoszenia organizatorzy czekają do 19 marca 2023 r. Konkurs nagradza kobiece startupy oraz przedsiębiorczość kobiet, które realizują innowacyjne projekty, rozwijając tym branżę biznesu prowadzonego głównie online. Finał konkursu i gala rozdania nagród odbędzie się 18 maja 2023 r. w Warszawie.
Po wyraźnym przyspieszeniu podczas pandemii obserwujemy spowolnienie dynamiki wzrostu branży e-commerce. Rynek stał się bardzo konkurencyjny. Sklepy internetowe, platformy usługowe lub marketplace szukają innowacyjnych rozwiązań technologicznych, nisz produktowych, pomysłów na zbudowanie lojalności e-shoppera. Plebiscyt Kobieta e-Commerce 2023 to najważniejsze wyróżnienie dla kobiet angażujących się w branżę e-commerce w Polsce, rozumianą szeroko jako działalność handlową w internecie, e-marketing, social marketing, e-usługi, technologię i innowacje. Głównym celem konkursu jest wspieranie i promowanie przedsiębiorczych kobiet, zarówno właścicielek małych i średnich firm, jak i kobiet pracujących na etacie, które angażują się w rozwój sektora gospodarki cyfrowej w Polsce.
Tytuły i statuetki Kobieta e-Commerce 2023 będą przyznawane kobietom, które wyróżniły się umiejętnościami, innowacyjnością i zaangażowaniem na rzecz rozwoju branży e-commerce w ciągu ostatnich 26 miesięcy.
O tytuł Kobieta e-commerce 2023 może ubiegać się każda przedsiębiorcza kobieta prowadząca swój biznes online w Polsce. Nie ma znaczenia wiek, wykształcenie, pochodzenie - liczy się innowacyjność, przedsiębiorczość oraz wkład w rozwój sektora gospodarki cyfrowej.
„Wspieranie oraz motywowanie przedsiębiorczych kobiet do rozwoju w obszarze online to jeden z celów naszej Fundacji. Staramy się przekazywać ekspercką wiedzę oraz budować społeczność, którą wspierają najlepsi eksperci z rynku. Bardzo konkurencyjne i dynamicznie zmieniające się otoczenie wymaga jednocześnie dużej odwagi, innowacyjności oraz niestandardowego podejścia do biznesu. Dlatego chcemy nagrodzić i promować kobiece startupy lub wyróżniającą się działalność, która może mieć widoczny wpływ na rozwój branży e-commerce. Wierzymy, że ta inicjatywa pomoże kobietom w realizacji marzeń, prowadzeniu własnych firm, a przede wszystkim rozwojui ich e-przedsiębiorczości” - mówi Anna Heimberger, prezeska Fundacji Kobiety e-Biznesu.
Konkurs wszedł już na stałe do kalendarza najważniejszych wydarzeń branży e-commerce w Polsce. Jest wspierany przez partnerów - liderów handlu internetowego w Polsce, którym idea promowania e-przedsiębiorczości kobiet jest szczególnie bliska.
„Inicjatywy takie jak konkurs Kobieta e-Commerce, są niezwykle cenne, ponieważ pozwalają wyróżnić również małe i średnie firmy. To ważne, zwłaszcza teraz, w czasach spowolnienia gospodarczego. Wejście do świata e-commerce daje ogromną szansę, aby pomimo niesprzyjających warunków rozwinąć biznes. Udział w konkursie może być okazją do zaprezentowania swoich dokonań zarówno jury, jak i (na późniejszym etapie) szerszej publiczności. Zachęcam do zgłaszania kandydatur” - mówi Jacek Kinecki, CEO Przelewy24.
„Chcemy wspierać kobiety w drodze do rozwijania ich biznesów i wierzymy, że świat e-commerce jest do tego idealnym miejscem. Cieszymy się, że kolejny rok z rzędu możemy być partnerem konkursu i życzymy powodzenia tegorocznym nominowanym!” - mówi Dominika Wabich, Ceneo.
Do konkursu kandydatki mogą zgłaszać się same lub być nominowane przez osoby trzecie, za pośrednictwem strony internetowej www.kobietaecommerce.pl. Wystarczy wybrać na niej właściwą kategorię oraz uzupełnić jeden z formularzy zgłoszeniowych. Oceny dokona jury konkursu złożone z ekspertów branży online oraz społeczność internetowa poprzez ogólnopolskie głosowanie online.
Kapituła konkursu, złożona z wybitnych specjalistów z obszaru e-commerce, przyzna nagrody w 8 głównych kategoriach.
Kategoria adresowana do przedsiębiorczyń oraz kobiet pracujących na etacie, zajmujących się prowadzeniem sklepu internetowego, które w ciągu ostatnich 26 miesięcy wykazały się szczególną aktywnością i sukcesami. Poradziły sobie w okresie pandemii, przystosowały się do zmian, jakie zaszły wokół nas.
Kategoria promująca kobiety pasjonatki marketingu, które w ciągu ostatnich 26 miesięcy wymyśliły, zaplanowały i zrealizowały efektywną i ciekawą kampanię online, która pomogła zwiększyć widoczność firmy w internecie oraz zwiększyła sprzedaż.
Kategoria, w której wyróżnione są kobiety wizjonerki z innowacyjnym podejściem do biznesu internetowego, które wymyśliły lub są na etapie tworzenia nowatorskich rozwiązań. Wprowadziły nowe usługi online, innowacje w sklepach internetowych lub w pomysłowy sposób pomagają rozwijać branżę e-commerce.
Kategoria dla kobiet zajmujących są wdrożeniami lub optymalizacją sklepów internetowych, wprowadzeniem różnego typu narzędzi i aplikacji wspierających rozwój sprzedaży online.
Nagroda przyznawana za pomysły na wsparcie ekologii poprzez wdrażanie lub promowanie działań pozwalających na prowadzenie zrównoważonego biznesu online.
Kategoria dla kobiet, które w ostatnich 2 latach rozpoczęły działalność w formie prowadzenia własnego sklepu internetowego (platformy do sprzedaży online) lub pracują w nowym startupowym e-commerce.
W tej kategorii szansę na nagrodę mają przedsiębiorcze kobiety, które umiejętnie łączą rolę młodej mamy z budowaniem i rozwijaniem biznesu online.
W tej kategorii nominowane mogą być Influencerki, które kreują trendy, wpływając na decyzje zakupowe setek tysięcy Polaków za pośrednictwem swoich kanałów społecznościowych.
Ponadto w drodze ogólnopolskiego głosowania internetowego spośród wszystkich nominowanych zostanie wyłoniona największą liczbą głosów internautów Kobieta e-Commerce w kategorii „Wybór Internautów”.
Na laureatki konkursu Kobieta e-Commerce 2023 czekają wyjątkowe statuetki nawiązujące projektem do kobiecego biznesu online. Zwyciężczyni głosowania internautów otrzyma dodatkowo nagrodę pieniężną w wysokości 5 tysięcy złotych.
Nazwiska laureatek konkursu poznamy podczas na gali finałowej, która odbędzie się 18 maja 2023 r. w Villi Intrata (Pałac Wilanów) w Warszawie.
Organizatorzy konkursu
Organizatorem konkursu Kobieta e-Commerce 2023 jest Fundacja Kobiety e-Biznesu we współpracy z partnerami: Allegro, MODIVO, CENEO, InPost, Audioteka, Przelewy24, Progressivo.
Patroni medialni
Wp.pl, Money.pl, Meloradio, Polki.pl, Glamour, Home&Market, egospodarka.pl, nowymarketing.pl, ecommerceportal.pl, ladybussiness.pl, businesswomanlife.pl, kobietyprzykawie.pl, allaboutlife.pl
Więcej informacji, regulamin i formularz zgłoszeniowy: www.kobietaecommerce.pl.
Fundacja Kobiety e-Biznesu to polska organizacja non-profit zajmująca się edukacją z zakresu e-commerce oraz prowadzenia działalności online. Jednym z celów Fundacji jest też poprawa życia kobiet i ich rozwój zawodowy głównie w branży e-commerce. Założycielki Fundacji - Anna Heimberger, Dorota Bachman, Agnieszka Brytan-Jędrzejowska chcą pomagać kobietom w różnym wieku, na różnych etapach ich rozwoju zawodowego i osobistego, żeby mogły uczestniczyć w procesach związanych z rozwojem społeczeństwa o wysokich kompetencjach cyfrowych. Misją fundacji jest dzielenie się wiedzą i wspieranie w rozwijaniu swoich kompetencji w działalności związanej z gospodarką cyfrową i rozwojem biznesu w Internecie.
Konkurs trwa od dnia 27 stycznia 2023 r. do dnia 18 maja 2023 r.
Konkurs podzielony jest na następujące etapy:
Etap I: 27 stycznia 2023 r. do 19 marca 2023 r. do godz. 23:59 - trwać będzie przyjmowanie zgłoszeń i nominacji poprzez wypełnienie online formularza zgłoszeniowego lub formularza nominacji dostępnego na stronie internetowej https://www.kobietaecommerce.pl/.
Etap II: od 19 marca 2023 r. do 21 marca 2023 r. - trwać będzie weryfikacja i ocena zgłoszeń konkursowych pod względem formalnym przez jury konkursu i kancelarię prawną.
Etap III: od 22 marca 2023 r. do 26 marca 2023 r. - trwać będzie ocena kandydatek konkursu przez jury konkursu i wybór nominowanych uczestniczek do nagród i tytułów.
Etap IV: 27 marca 2023 r. - nastąpi opublikowanie na stronie internetowej www.kobietaecommerce.pl listy nominowanych uczestniczek we wszystkich kategoriach konkursu. Liczba nominowanych w kategorii zależna jest od jakości zgłoszeń, nie może jednak przekroczyć 10 nominacji w jednej kategorii.
Etap V: od 27 marca 2023 r. do 7 maja 2023 r. - trwać będzie głosowanie internautów poprzez oddanie głosu na stronie www.kobietaecommerce.pl pod wybraną nominacją.
Etap VI: do 9 maja 2023 r. - odbędą się obrady jury, wyłonienie laureatek w poszczególnych kategoriach konkursu i głosowaniu internautów.
Etap VII: 18 maja 2023 r. - odbędzie się ogłoszenie laureatek konkursu na stronie internetowej. www.kobietaecommerce.pl, www.kobietyebiznesu.pl oraz gala finałowa konkursu, gdzie zostaną wręczone nagrody oraz statuetki laureatkom konkursu.
Źródło informacji: Fundacja Kobiety e-Biznesu