środa, 11 grudnia 2019.
Strona główna > Na Luzie > W tym roku królować będą piwa smakowe, niepasteryzowane i radlery

W tym roku królować będą piwa smakowe, niepasteryzowane i radlery

W tym roku królować będą piwa smakowe, niepasteryzowane i radlery
Data publikacji: 2016-04-12 21:24
Ostatnia aktualizacja: 2016-04-15 11:10
Wywietleń: 706 127950


Piwne specjalności - piwa smakowe, niepasteryzowane, pszeniczne czy niskoalkoholowe radlery odnotują w tym roku największe wzrosty sprzedaży na polskim rynku – przewidują przedstawiciele Carlsberg Polska. Kolejny rok z rzędu spadać będzie sprzedaż piw mocnych.

- Trendy na rynku piwnym, które obserwowaliśmy w zeszłym roku będą kontynuowane także w tym roku. To rosnąca popularność piw rzemieślniczych, regionalnych, piwnych specjalności z browarów posiadających korzenie, wieloletnią tradycję - poinformowała we wtorek dyrektor ds. komunikacji Carlsberg Polska Beata Ptaszyńska-Jedynak.

Jak zaznaczyła, piwne specjalności wiodą prym wśród obecnych trendów konsumenckich. Choć według badań Nielsen Polska stanowią one wartościowo średnio ok. 2,5 proc. rynku piwa, rozwijają się dynamicznie o 10 proc. rok do roku w ujęciu ilościowym i wartościowym.

- Ludzie przestali sięgać po piwo, żeby się go tylko napić. Konsumenci poszukują piw, które swój autentyzm budują na rodowodzie i miejscu pochodzenia - zaznaczyła Ptaszyńska-Jedynak.

Dodała, że segment piwny stanowi pod względem wartości największą część rynku spożywczego w Polsce – jest on wart 15 mld zł. W zeszłym roku browary sprzedały prawie 40 mln hektolitrów piwa. Według danych Nielsena branża zanotowała niewielki wzrost wolumenu sprzedaży o 1,4 proc. i wartości o 0,8 proc.

Najbardziej dynamicznym segmentem pod względem wolumenu oraz wartości sprzedaży okazały się być w 2015 r. piwne specjalności, do którego należą piwa smakowe, pszeniczne, niepasteryzowane czy niskoalkoholowe radlery. Największe wzrosty odnotowały piwa smakowe i radlery – o 17 proc. oraz piwa niepasteryzowane – o 15 proc.

W zeszłym roku po raz kolejny największe spadki dotknęły segment piw mocnych, których sprzedaż zmniejszyła się o 3,5 proc. pod względem wolumenu.

Przedstawiciele Carlsberg Polska przewidują, że ubiegłoroczny poziom sprzedaży i trendy utrzymają się także w tym roku. Rynek piwa będzie się charakteryzował stabilizacją i dużą konkurencją.

- Trendy będą podobne – dalszy wzrost piw smakowych, rzemieślniczych, regionalnych, innowacje produktowe i rozwój kultury piwnej. Utrzyma się też obserwowany od lat spadek spożycia piw mocnych - zaznaczyła Ptaszyńska-Jedynak. (pap)

Fot. Dariusz Gorajski

 

Komentarze

%
I tak większość degeneratów kupuje piwo wyłącznie po to, aby przejść w stan upojenia alkoholowego. Nie należy zapominać, że kierowcy pod wpływem alkoholu zabili już wiele osób, więc jaki jest sens propagowania spożycia alkoholu poprzez podawanie informacji o modzie smakowej na ten sezon? P.S. A na zdjęciu sklep z Niepodległości?
2016-04-13 08:20:51
Rozpijany ?
Dlaczego trudniej jest kupić piwo 4-5 % niż te masowo produkowane 5,5- 6.0 ?Dlaczego trudniej kupić piwa bardziej nachmielone ?
2016-04-12 22:07:08

Dodaj komentarz

Akceptuję regulamin. Link do regulaminu
Pogoda
2
na godz. 09:00
Zobacz prognozę na trzy dni

Przez granice

Dodatek specjalny do „Kuriera Szczecińskiego”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
CZYTAJ WIĘCEJ

Über die Grenzen

Sonderbeilage der Zeitung „Kurier Szczeciński”
wienbe logo Oderpartnerschaft logo
LESEN SIE MEHR

Filmy

Wielka Parada Mikołajów

Nekrologi

kondolencje

Sonda

Czy obowiązek tworzenia korytarza życia i jazdy na suwak zwiększą bezpieczeństwo na drogach?

 

W Kurierze Szczecińskim
Pierwsza strona
Kup najnowsze lub archiwalne wydanie Kuriera Szczecińskiego w wersji elektronicznej.
Przejdź do eKuriera
Zamieść ogłoszenie w Kurierze Szczecińskim oraz w wersji elektronicznej.
Daj Ogłoszenie