Ministerstwo Cyfryzacji i Poczta Polska wprowadzają nową usługę, która daje możliwość elektronicznego odbioru poleconej korespondencji listowej, bez konieczności bezpośredniej obsługi w miejscu zamieszkania lub w placówce pocztowej.
Na życzenie klienta Poczta Polska przetworzy nadchodzącą do niego przesyłkę poleconą w formę dokumentu elektronicznego i udostępni ją w eSkrzynce użytkownika, założonej przy użyciu profilu zaufanego. W eSkrzynce znajdzie się zarówno zeskanowana koperta, jak i korespondencja. Niezależnie od tego, każda przesyłka zostanie po upływie miesiąca od zeskanowania przesłana na wskazany adres.
Z usługi wyłączone będą przesyłki wysyłane przez: sądy i trybunały, prokuraturę i inne organy ścigania oraz komornika sądowego.
By móc skorzystać z usługi należy posiadać profil zaufany. Proces zakładania skrzynki można rozpocząć wypełniając formularz dostępny tutaj. Wszelkie informacje o usłudze wraz z możliwością założenia eSkrzynki obywatele znajdą także na dedykowanej stronie na portalu gov.pl.
Możliwość odbioru przesyłek poleconych w postaci elektronicznej dostępna będzie do 30 września br.
Poczty Polskiej uruchomienie usługi tłumaczy wprowadzeniem w Polsce stanu epidemii. Ma być to sposób na ograniczenie bezpośredniej obsługi interesantów, co powinno służyć zapobieganiu i zwalczaniu zakażeń wirusem SARS-CoV-2.
(ip)
Fot. Arleta Nalewajko