Po 51 dniach wiercenia „Wyspiarka" ma za sobą prawie 400 metrów tunelu. Maszyna TBM musi docelowo wydrążyć 1484 metry. Na początku tygodnia liczba zamontowanych dwumetrowych pierścieni wynosiła 66, a ringów półtorametrowych - 170. Budowa stałej przeprawy trwa.
- Produkcja ringów i pierścieni trwa w zakładzie prefabrykacji. Tam powstają segmenty obudowy tunelu. Wyprodukowane elementy najpierw transportowane są na place składowe, a następnie do komory startowej, by „Wyspiarka" w trakcie drążenia mogła je układać - tłumaczą przedstawiciele firm odpowiedzialnych za budowę tunelu pod Świną.
Szalowanie i betonowanie ściany na styku segmentów S11 i S12, uszczelnianie płyty dennej oraz uszczelnienie ścian szczelinowych - między innymi tego rodzaju prace prowadzono w ostatnim czasie w komorze startowej, która znajduje się na wyspie Uznam. Na placu budowy zamontowano bramkę typu stadionowego przy schodni do komory startowej oraz schodnię na segment S12.
- Cały czas w zakładzie STP trwa separacja urobku od płuczki wiertniczej. Urobek jest przewożony na miejsce składowania przy ul.
...