Sześćdziesiąt tysięcy dzieci i młodzieży rozpoczyna rok szkolny w Szczecinie. Rok trudny, bo uczniowie wracają do stacjonarnej nauki dotknięci skutkami pandemii i zdalnej edukacji. Ta zaburzyła nie tylko relacje rówieśnicze, ale także te na linii uczeń - nauczyciel, wpłynęła negatywnie na samoocenę dzieci i młodzieży, na stan ich emocji. Szczecin, jako jedno z pierwszych miast w Polsce, przebadał ponad dwa tysiące uczniów i ponad pięciuset nauczycieli - wnioski z czerwcowych testów pozwoliły na opracowanie rekomendacji zarówno dla uczniów, jak i środowiska nauczycielskiego oraz rodziców.
O wnioskach z badań i planach na rozpoczynający się właśnie rok szkolny mówiono na wtorkowej konferencji prasowej z udziałem Piotra Krzystka, prezydenta miasta, Lidii Rogaś, dyrektor szczecińskiego Wydziału Oświaty oraz dr Barbary Chojnackiej z Instytutu Pedagogiki Uniwersytetu Szczecińskiego i Sylwii Majewskiej z Profi Competence Europe.
Badania na ponad tysiącu szczecińskich licealistach, głównie z LO nr XIV, V i VI, przeprowadził Profi Competence Europe sp. z o.o., a także Instytut Pedagogiki
...