Szczecińska Kolej Metropolitalna to projekt, o którym mówi się od lat. Docelowo ma być głównym środkiem dowozowym do większych miast w Szczecińskim Obszarze Metropolitalnym. Zgodnie z pierwotnym planem od miesięcy pasażerowie powinni korzystać z szybkich i komfortowych połączeń pomiędzy Szczecinem a Policami, Stargardem, Goleniowem i Gryfinem. To wciąż plany, choć wydaje się, że przynajmniej częściowo stają się realne. Być może już z początkiem przyszłego roku.
Od kilku dni mieszkańcy Gryfina mogą zgłaszać uwagi do nowego rozkładu jazdy na trasie Gryfino - Szczecin (na adres: komunikacja@gryfino.pl). Zakłada on, że na zlecenie Urzędu Marszałkowskiego od stycznia 2024 r., po zakończeniu budowy mostu w Podjuchach, pociągi na tej trasie miałyby kursować co godzinę, a w godzinach szczytu przewozowego co 30 min. Ma to być pierwszy etap wdrażania projektu SKM.
Utworzenie węzłów przesiadkowych, łączących różne gałęzie transportu z odpowiednią infrastrukturą towarzyszącą, zwiększy w założeniu rolę transportu publicznego w relacji do transportu indywidualnego. Projekt zwiększy liczbę
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 61% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 11-05-2023
patrząc na te zdjęcia peronu w Gryfinie jestem w szoku, jeszcze go nie wyremontowano ? nie tylko most jest przeszkodą, ale brak będącego w planach przystanku w Żydowcach i Radziszewie.
WojBak
2023-05-13 06:12:13
Obecnie w relacji Szczecin Gryfino PKS obsługuje ponad 30 przystanków i realizuje ponad 40 kursów na dobę. Pasażerowie mają znacznie wyższy dostęp do usługi niż SKM która zatrzymywać się będzie na 8 przystankach.
@FIGO
2023-05-12 17:15:12
Jaki FIGO takie farmazony...
FIGO
2023-05-11 18:15:59
Jaka metropolia , taka kolej . Poczekamy , zobaczymy !
@TZ.
2023-05-11 17:52:37
Mieszkańcy Szczecina nie chcą najadu wiochmenuf z podszczecińskich wiosek
Bilety
2023-05-11 15:42:29
Pociągi pociągami ale co z biletami? Jeśli nadal obowiązują tylko bilety pkp zakupione w kasie pkp lub na ich stronie, to żadna SKMka nie jest tylko po prostu kolej regionalna. Żeby SKMka miała sens, to musi zacząć akceptować bilety komunikacji miejskiej. Tylko kiedy będzie jeden wspólny bilet na wszystkie środki transportu publicznego, będziemy mogli mówić o komunikacji aglomeracyjnej
@TZ
2023-05-11 15:04:20
W Poznaniu odgapili nazwę i puścili po tych samych torach, zmieniając tylko oznaczenia taboru. Tam to dopiero żadna metropolitalność. Co do zachodniej obwodnicy kolejowej, to zgoda że jest niezbędna. Ale przedłużanie linii do Lipian, Stepnicy czy Nowego Warpna nie ma sensu ekonomicznego. Ilu pasażerów będzie korzystać z tego połączenia w sezonie pozaletnim?
TZ.
2023-05-11 14:42:22
Żeby ta kolej przypominała "metropolitalną", należałoby przywrócić ruch na liniach Stargard-Pyrzyce i Police-Trzebież. Konieczne jest zbudowanie kolejowej zachodniej obwodnicy Szczecina, od Stobna do Polic przez Dobrą, Mierzyn, Tanowo. Należałoby pomyśleć o przedłużeniu zasięgu kolei do Lipian, Nowego Warpna, Stepnicy, o nowych przystankach na istniejących liniach. Bez tego będzie tylko nadymanie się. Więcej pociągów na istniejących liniach to żadna "metropolitalność".
do fuj
2023-05-11 14:30:32
Ponieważ na trasie Gryfino - Szczecin infrastruktura jest gotowa (za wyjątkiem budowanego nowego mostu w Podjuchach). Reszta SKM-ki w proszku, szczególnie trasa do Polic.
fuj
2023-05-11 13:53:21
Częsiowo ? A czemu akurat z Gryfina ? Gnojówke będą wozić ?
Aa
2023-05-11 13:51:24
Co 30vminit w szczycie, tylko skąd wezmą tyłu maszynistów czy to nie przerost treści nad możliwościami Pkp, aby jak najszybciej uruchomili całą SKM SZCZECIN Trzymam kciuki
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.