Dobiega końca pierwszy etap przebudowy Bazy Oznakowania Nawigacyjnego przy ul. Światowida w Szczecinie. Na części terenu rozebrano stare obiekty i zbudowano nowe. Teraz trwają w nich prace wykończeniowe. Przedsięwzięcie związane jest ze sztandarową obecnie inwestycją Urzędu Morskiego, czyli „Modernizacją toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m".
- Można powiedzieć, że jest to „projekt córka" dużego projektu 12,5 - mówi Paweł Szumny, zastępca dyrektora ds. technicznych Urzędu Morskiego w Szczecinie. - Na szczęście, epidemia COVID-19 nie miała negatywnego wpływu na harmonogram prac na placu budowy, aczkolwiek trochę zima i mrozy trwające kilka tygodni spowodowały pewne przesunięcia czasowe części robót prowadzonych na zewnątrz. Zostaną one nadrobione w marcu, a na kwiecień wykonawca planuje zakończenie pierwszego etapu przebudowy.
Teren Bazy Oznakowania Nawigacyjnego jest rozległy, obejmuje prawie 6,8 ha. Przed rozpoczęciem prac budowlanych znajdowały się tam m.in. liczne budynki biurowe, warsztatowe i magazynowe, hala pław, trafostacje, garaże itp. W pierwszym
...