W drugiej połowie tego roku na linię promową Świnoujście - Ystad ma wejść nowoczesny ro-pax, który buduje Gdańska Stocznia „Remontowa". Będzie pływał w barwach Unity Line (spółki z Grupy Polskiej Żeglugi Morskiej). Tymczasem polscy armatorzy promowi pozbywają się starych nieekonomicznych jednostek. Polska Żegluga Bałtycka (Polferries) sprzedała prom „Baltivia", natomiast z Unity Line żegna się „Wolin".
Przypomnijmy, że PŻB od lata ubiegłego roku eksploatuje nowy prom „Varsovia". Zastąpił on na linii Świnoujście - Ystad „Cracovię", która została wyczarterowana algierskiemu przewoźnikowi i pływa po Morzu Śródziemnym. Wycofano też „Baltivię", którą z kolei sprzedano firmie z Gruzji. Obecnie połączenie Świnoujście - Ystad obsługują promy „Varsovia" i „Mazovia".
- Trzy promy o małej ładowności zostały zastąpione przez dwa, które mają taką samą możliwość przewożenia cargo i pasażerów - powiedział Piotr Redmerski, prezes PŻB.
„Baltivia", zbudowana w 1981 roku, nosi obecnie nazwę „Dioscuria" i pod koniec stycznia br. zakończyła swój rejs dookoła Europy w porcie Poti w Gruzji. Prom
...