Czwartek, 25 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Powstaje 800 wielkich pierścieni

Data publikacji: 03 listopada 2020 r. 09:37
Ostatnia aktualizacja: 20 stycznia 2021 r. 10:32
Powstaje 800 wielkich pierścieni
 

Są już gotowe pierwsze segmenty, z których będzie wykonany tunel łączący wyspy Uznam i Wolin. Specjalna maszyna Tunnel Boring Machine (TBM), która będzie drążyła tunel pod dnem Świny, będzie jednocześnie układała te betonowe segmenty w pierścienie, a kolejne zabudowane pierścienie będą tworzyły pełną obudowę tunelu.

Segmenty powstają w zakładzie prefabrykacji, który specjalnie w tym celu wybudowano na wyspie Uznam. Obecnie każdej doby przy produkcji segmentów obudowy tunelu pracują 34 osoby.

- Odlewanie segmentów każdego pierścienia, które będą tworzyły obudowę tunelu, to kolejny krok do celu, jakim jest uruchomienie tunelu łączącego na stałe Świnoujście z resztą kraju - mówi Janusz Żmurkiewicz, prezydent Świnoujścia.

Pierścieni będzie w sumie 785. Większość (615 sztuk) o długości 2 metrów, a 170 sztuk o długości 1,5 metra.

- Jeden 2-metrowy pierścień składa się z ośmiu segmentów i waży 100 ton. Natomiast pierścień 1,5-metrowy waży 75 ton - wylicza Bogusław Konopko, inżynier kontraktu z firmy SWECO, która nadzoruje projekt.

Waga większego segmentu (dla dwumetrowego pierścienia)

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 75% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 03-11-2020

 

Tekst i fot. Bartosz Turlejski
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

@zgroza
2020-11-03 14:32:21
leciutko przesadzone. Byłem, widziałem. Oby wszędzie był taki "nibybałagan". Robić swoje i nie oglądać się na frustratów.
zgroza
2020-11-03 14:21:14
Pierścienie pierścieniami, a wokół budowy syf. Fatalnie zorganizowany objazd budowy, wertepy, kiepsko oznakowane i niedoświetlone. I to wszystko teraz na początku inwestycji, Co będzie za kilka miesięcy kiedy rozjeżdzą to samochody. Czy trzeba czekać na pierwsze wypadki i stłuczki. Wracając ze Świnoujścia do Szczecina nie mogłem ochłonąć, że tak niebezpiecznie zorganizowano budowę przeprawy za 1 miliard złotych. Panowie inwestorzy i wykonawcy na naukę organizacji prac, na budowe S3 radzę się udać
Świnoujście nie chce tunelu!!!
2020-11-03 13:48:20
Ten tunel to zagłada dla Świnoujścia. Zniszczony zostanie elitarny charakter kurortu.
Świnoujścianka
2020-11-03 12:06:14
To są bardzo dobre informacje. Powodzenia Panowie!
super
2020-11-03 10:25:27
To 200 stoczniowców ze zlikwidowanej przez PiS Morskiej Stoczni Remontowej w Świnoujściu już za parę lat będzie mogło sobie swobodnie jeźdz.. znaczy chodzić tym tunelem w jedną i drugą stronę.
ehh
2020-11-03 09:42:16
Wściskania ludziom ciemnoty o tunelu pod Świną ciąg dalszy.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA