Do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) zgłosił się klient, aby sprawdzić termin wypłaty świadczenia wspierającego. Okazało się, że jego wniosek nie wpłynął. Jak przekazał mężczyzna, skorzystał on z usług kancelarii, która obiecywała „załatwienie" świadczenia. Skorzystał niepotrzebnie - twierdzi ZUS i zapewnia, że w tych formalnościach pomaga bezpłatnie.
- Osoby z niepełnosprawnością nie muszą płacić kancelariom prawnym ani pośrednikom, aby otrzymać świadczenie wspierające. Wniosek można złożyć wyłącznie elektronicznie - także z bezpłatną pomocą pracowników ZUS zarówno w placówkach, jak i przez infolinię - informuje Karol Jagielski, regionalny rzecznik ZUS województwa zachodniopomorskiego.
I dodaje, że niestety zdarzają się przypadki, gdy nieuczciwe firmy pobierają wysokie opłaty i w ogóle nie składają wniosku.
- Taka sytuacja dotknęła klienta, który dopiero w ZUS dowiedział się, że
...