Głębokowodny terminal kontenerowy wraz z terminalami LNG i uniwersalnym przejmie funkcje obecnego portu wewnętrznego w Świnoujściu. Zewnętrzny kompleks terminalowy - zlokalizowany w bliskości Cieśnin Duńskich i na osi korytarzy transportowych Bałtyk - Adriatyk - Morze Śródziemne, łączący Europę Środkowo-Wschodnią ze Skandynawią - stanie się portem węzłowym, tranzytową bramą dla całego zaplecza wzdłuż wspomnianych szlaków transportowych.
Przyszły terminal kontenerowy ulokowany w porcie zewnętrznym pozwoli na przyjmowanie największych kontenerowców, jakie mogą wchodzić na Bałtyk. Infrastruktura zapewni obsługę dwóch dużych jednostek oceanicznych i kilku mniejszych, tzw. feederowych statków. Realizowane już teraz za miliardy złotych potężne inwestycje infrastrukturalne usprawnią łańcuch logistyczno-transportowy, wzmacniając funkcje bazowe terminalu kontenerowego i całego kompleksu portowego.
Sprawny łańcuch logistyczno-transportowy wymaga intermodalnej infrastruktury: połączeń kolejowych, drogowych i zmodernizowanych torów wodnych. Na infrastrukturę zapewniającą dostęp do
...