Środa 05 października 2022r. 
REKLAMA

Miasto nie rezygnuje. Tramwaj czeka na pieniądze

Data publikacji: 2022-08-17 09:14
Ostatnia aktualizacja: 2022-08-17 15:12
Miasto nie rezygnuje. Tramwaj czeka na pieniądze
Wydłużenie linii tramwajowej do CH Ster może ułatwić życie mieszkańcom Szczecina i Mierzyna. Miasto rozpocznie inwestycję, gdy tylko pojawi się możliwość sfinansowania. Fot. UM Szczecin  

Za kilkanaście miesięcy poznamy dokładny przebieg planowanej obwodnicy Mierzyna. Umowę w tej sprawie Szczecin oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z wykonawcą w ubiegłym tygodniu. Projekt powstanie w poznańskim Biurze Projektów Komunikacyjnych, które wygrało przetarg. Obwodnica rozpocznie się na końcu ul. Ku Słońcu, w pobliżu CH Ster. W miejscu, gdzie ma powstać autobusowo-tramwajowa pętla.

- Firma z Poznania projektowała też inwestycję znaną jako „Tramwaj do Mierzyna" - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina. - Będzie jej więc łatwiej połączyć oba projekty.

Tramwaj do Mierzyna, czyli tak naprawdę budowa drugiego toru od ronda Gierosa do skrzyżowania z ul. Kwiatową oraz dwóch torów na dalszym odcinku o długości 1 km, są nadal w planach miasta. Problemem jest finansowanie.

- Inwestycji na taką skalę nie jesteśmy w stanie zrealizować samodzielnie - tłumaczy Michał Przepiera. - Dlatego niezbędne są środki zewnętrzne.

Jednym z pomysłów może być Krajowy Plan Odbudowy. Dzięki temu Szczecin otrzymał środki na przedłużenie torowiska w ul. Szafera i

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 68% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 17-08-2022

 

Autor: Tomasz Tokarzewski
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

dżina z butelki
2022-08-18 08:14:03
Ale na niepotrzebną giga-pętlę na Szafera, tuż obok innej wyremontowanej pętli na Głębokim, pieniążki się znalazły...
@Mocno zdziwiony
2022-08-17 13:31:17
Większość dochodów miasta zabierana jest przez polskie władze w Warszawie.
Mocno zdziwiony
2022-08-17 11:55:54
Przy miliardowych dochodach nie stac miasta na 1 km torow? Gospodarze po (zb)oju!
Cenzorze
2022-08-17 11:38:37
Proponuję jednak byś zadał sobie trudu i przeczytał KPO, wiele celów KPO zawiera wprost informacje o gender i LGBTQP.
Jeżeli
2022-08-17 10:42:09
dobrze pamiętam, to wiele lat temu, inwestor kompleksu handlowego Ster proponował miastu w partycypowaniu kosztów budowy tramwaju właśnie do tego miejsca.
z miasta
2022-08-17 10:15:16
2022-08-17 09:45:53 Jak by Polska dostała kase z KPO ---------To nie darowizna, to zwykła pożyczka!!! Którą tak czy siak będzie trzeba zwrócić z procentem!! Wielka szkoda że pewni wyznawcy tej "darowizny" zapominają to dopowiedzieć!
@!
2022-08-17 10:05:56
Pocieszny jesteś... Nie rozumiem dlaczego akurat z KPO miałyby być finansowane inwestycje inne niż kupowanie produktów i usług w zachodnich firmach oraz tranzycje i inne aktywności około gender i LGBTQP. Sprawdź co jest wpisane do KPO polskiego, nie ma tam tego o czym napisałeś za to są cele gender i LGBTQP i na to będą pieniądze ewentualne z KPO. Prywatnie liczę że Polska zrezygnuje z udziału w tym wypaczaniu rynku jaką jest KPO. Szczecin bez problemu powinien móc sam sięfinansować.
!
2022-08-17 09:45:53
Jak by Polska dostała kase z KPO jak wszystkie kraje oprocz Węgier to juz dawno by ruszyła budowa a tak sie bujajcie w starych szrotach tramwajach i autobusach bez klimy, super podroż sie szykuje ! fajnie rzuca na boki i jak cieplutko 30 + super

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA