Za kilkanaście miesięcy poznamy dokładny przebieg planowanej obwodnicy Mierzyna. Umowę w tej sprawie Szczecin oraz Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała z wykonawcą w ubiegłym tygodniu. Projekt powstanie w poznańskim Biurze Projektów Komunikacyjnych, które wygrało przetarg. Obwodnica rozpocznie się na końcu ul. Ku Słońcu, w pobliżu CH Ster. W miejscu, gdzie ma powstać autobusowo-tramwajowa pętla.
- Firma z Poznania projektowała też inwestycję znaną jako „Tramwaj do Mierzyna" - mówi Michał Przepiera, zastępca prezydenta Szczecina. - Będzie jej więc łatwiej połączyć oba projekty.
Tramwaj do Mierzyna, czyli tak naprawdę budowa drugiego toru od ronda Gierosa do skrzyżowania z ul. Kwiatową oraz dwóch torów na dalszym odcinku o długości 1 km, są nadal w planach miasta. Problemem jest finansowanie.
- Inwestycji na taką skalę nie jesteśmy w stanie zrealizować samodzielnie - tłumaczy Michał Przepiera. - Dlatego niezbędne są środki zewnętrzne.
Jednym z pomysłów może być Krajowy Plan Odbudowy. Dzięki temu Szczecin otrzymał środki na przedłużenie torowiska w ul. Szafera i
...