Mieszkańcy oficyn przy ul. Szarotki 1 i 2 zostali bez możliwości segregowania śmieci. Powodem jest brak terenu na pojemniki do segregacji. Wyrzucanie odpadów do zwykłych śmietników jest jedyną możliwą opcją. To z kolei powoduje słone opłaty za wywóz śmieci niesegregowanych.
W listopadzie ubiegłego roku lokatorzy obu oficyn zwrócili się o interwencje. Powodem były zbyt wysokie rachunki za wywóz śmieci. Przypomnijmy, że opłata za odpady niesegregowane jest dwa razy wyższa niż za segregowanie. Przez brak pojemników do sortowania odpadów rachunki wynosiły nawet do 1000 zł.
Z prośbą o ustawienie śmietników lokatorzy oficyny Szarotki 2 zwrócili się do zarządcy. W odpowiedzi usłyszeli, że gmina nie przydzieliła terenu na pojemniki. Mieszkańcy w większości są lokatorami gminy. Z tego powodu zwrócili się do ZBiLK-u. Jak udało się ustalić, ZBiLK jest właścicielem podwórka, a oficyny przy Szarotki 1 i 2 należą do wspólnot mieszkaniowych. Oficyna przy Szarotki 1 należy do firmy AGBiL, a zarządcą Szarotki 2 jest Brel 2. Zgodnie z przepisami, zarządcy wspólnot są zobowiązani do zapewnienia
...