Kolejne autobusy elektryczne trafią do Szczecina. Będą to dwa autobusy przegubowe. Umowa z firmą Solaris Bus&Coach sp. z o.o. została już podpisana.
- Umowa z firmą Solaris Bus&Coach sp. z o.o. obejmuje zakup dwóch zeroemisyjnych autobusów przegubowych. Pojazdy zostaną wyposażone w silnik elektryczny i system odzyskiwania energii podczas hamowania oraz jazdy z góry - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - Zakupione pojazdy muszą zapewniać możliwość ładowania plug-in oraz przez pantograf. Pojazdy będą objęte znacznie dłuższą gwarancją, wynoszącą nie 48, a 72 miesiące, co przełoży się na oszczędności eksploatacyjne.
Koszt zakupu dwóch „elektryków" to 9 102 000 zł brutto, z czego 5 715 447,20 zł to dotacja Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny". Pojazdy, podobnie jak już jeżdżące w Szczecinie autobusy elektryczne, trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica". Mają być dostarczone w ciągu 365 dni od dnia zawarcia umowy.
Do Szczecina mogło trafić aż 8 takich
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 59% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 25-01-2023
I Unia i szlachta betlejemska maja te same intencje wobec Polski. Wydoic!
@@ @@A ja
2023-01-26 09:28:02
Błąd myślowy, czerwona szlachta betlejemska zadbała żebyśmy pozbyli się kluczowych obszarów gospodarki jeszcze przed wejściem do UE. Proces robienia z Polski brzydkiej panny bez posagu właściwie zakończył się jeszcze przed 2005... Wczoraj w TVN jakiś profesor z PAN, ekspert ds OZE mówił że energia z wiatraków jest najtańsza co jest kłamstwem, mówił też że elektrownie węglowe zabijają 50 tyś Polaków rocznie... Nie kiepska służba zdrowia ale elektrownie weglowe... I ciemny lud to kupuje...
@ @@A ja
2023-01-25 21:35:49
Odkad jestesmy w Unii to pozbylismy sie polskiego przemyslu, handlu, bankowosci, surowcow energetycznych razem z infrastruktura do ich wydobycia, wlasnie dobieraja sie do naszych lasow i rolnictwa. W zamian otrzymalismy promocje zboczen, wiatraki, droga energie, wegiel na kartki i wytyczne ile wody ma byc do splukiwania w kiblu i zgode na dodawanie do zywnosci mielonych robakow. Warto bylo??
kakao
2023-01-25 20:09:53
a kto będzie nimi jeździł? prezes i jego 16 zastępców z 38 doradcami?
@@A ja dla odmiany
2023-01-25 19:50:05
A może zamiast wychodzić zachowujmy się asertywnie i pokazujmy twardo wyliczenia jaki koszt muszą ponieść Polacy i albo UE da na to kasę albo nie zgodzimy się na to i tyle. Np yeraz parlament UE przegłosował że chce przejąć nasze lasy... Poparł to europoseł Arłukowicz.
Myślę że dobrym wyjściem byłoby wyrażanie zgody na takie sprawy w referendach . UE nie mogłaby narzekać na wybór dokonany przez Polaków.
@A ja dla odmiany
2023-01-25 18:06:52
To moze trzeba przemyslec nasze dalsze uczestnictwo w Unii Europejskiej, a nie brnac wbrew rozumowi ku przepasci?
A ja dla odmiany
2023-01-25 17:15:48
nie będę krytykował zakupu bo jest to nieuchronne następstwo naszego bycia w UE i tego że rządy wcześniej PO/PSL i teraz PiS/reszta zgodziły się na to że tylko takie pojazdy mają prawo być "dotowane" i kupowane.
Pretensje jakby w złą stronę kierujecie - takie są warunki gry na boisku i trudno mieć pretensję do zawodników że się do nich stosują. Mnie bardziej interesuje czy nie można tych pojazdów ustawić w takiej odległości by ewentualny samozapłon jednego z nich nie powodował pożarów innych?
do @j.
2023-01-25 16:20:54
@j. nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Pewex`ami. Dostajemy za te autobusy , jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?
Podwójny...Stać mnie!
@j.
2023-01-25 15:59:37
Cena normalnego przegubowca wynosi ok. 2 mln zł. Tu za dwa zapłacono ponad 9 mln zł. No to mamy dwa autobusy zamiast ośmiu.
Ikarus
2023-01-25 15:42:38
Panie Kierowco .Czy może Pan włączyć klimatyzację ? Niestety nie mogę bo jak włącze to nie dojedziemy na przystanek bo prądu zabraknie. Nowoczesność
Pirydion
2023-01-25 15:40:33
O jakiej zeroemisyjności autobusów elektrycznych mówimy?? Wydajemy pieniądze na elektryki a nie mamy na pensje kierowców. Likwidujemy więc połączenia i zamiast transportu publicznego mamy indywidualny. I co tym idzie więcej aut w korkach emitujących śmierdzące spaliny. Gdzie tu sens gdzie tu logika? Odpowiedź jest prosta, KASA!
j.
2023-01-25 15:39:52
Miało byc 8 ale rząd obciał kase Szczecinowi bo mamy za czyste powietrze? i sa dwa, dobra zmiana Szczecin w ruinie autobusowej 2023
Zero
2023-01-25 15:29:15
Błąd rzeczowy dotyczący "zeroemisyjności" jest taki, że powinno się pisać "lokalnie zeroemisjne" - prąd powstaje w elektrowniach, które nie są "zeroemisyjne". Produkcja akumulatorów do autobusów na baterie też wytworzyła sporo związków chemicznych. Późniejsza ich utylizacja również nie będzie "bezemisyjna".
dopłata
2023-01-25 15:25:39
Dopłata w tej wysokości mówi wprost o opłacalności zakupu - dorzuciliśmy się w podatkach. Dostawa za rok.
jg729
2023-01-25 15:18:14
Najważniejsze, to wydać pieniądze i skasować coś dla siebie. A, że wydane bez sensu? Nieważne.
Gratulacje
2023-01-25 15:10:20
Nareszcie będzie można przywrócić linię autobusową A ! Dziękujemy Panie Prezydencie!
Piotr
2023-01-25 14:52:46
Bardzo drogie zabawki elektryczne, za jeden autobus elektryk można kupić trzy autobusy na diesla. Likiwdacja linii autobusowych, zmniejszanie kursów danej linii i niskie pensje kierowców to efekt zielonej rewolucji. Kosmiczne ceny, mega koszty eksploatacji, niewyobrażalne zadłużenie miasta kosztem amerykanizacji i westernizacji globalistów.
zasięg ?
2023-01-25 14:22:17
Napiszcie jaki te autobusy mają zasięg , bo poprzednie teoretycznie miały (uwaga aż 80 km ) zasięgu na papierze i jakieś 40 -45 km w warunkach drogowych . Nie wiadomo śmiać się czy płakać
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.