Kolejne autobusy elektryczne trafią do Szczecina. Będą to dwa autobusy przegubowe. Umowa z firmą Solaris Bus&Coach sp. z o.o. została już podpisana.
REKLAMA
- Umowa z firmą Solaris Bus&Coach sp. z o.o. obejmuje zakup dwóch zeroemisyjnych autobusów przegubowych. Pojazdy zostaną wyposażone w silnik elektryczny i system odzyskiwania energii podczas hamowania oraz jazdy z góry - informuje Piotr Zieliński, rzecznik prasowy miasta ds. inwestycji. - Zakupione pojazdy muszą zapewniać możliwość ładowania plug-in oraz przez pantograf. Pojazdy będą objęte znacznie dłuższą gwarancją, wynoszącą nie 48, a 72 miesiące, co przełoży się na oszczędności eksploatacyjne.
Koszt zakupu dwóch „elektryków" to 9 102 000 zł brutto, z czego 5 715 447,20 zł to dotacja Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki w ramach programu priorytetowego „Zielony transport publiczny". Pojazdy, podobnie jak już jeżdżące w Szczecinie autobusy elektryczne, trafią do Szczecińskiego Przedsiębiorstwa Autobusowego „Klonowica". Mają być dostarczone w ciągu 365 dni od dnia zawarcia umowy.
Do Szczecina mogło trafić aż 8 takich
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 59% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 25-01-2023
I Unia i szlachta betlejemska maja te same intencje wobec Polski. Wydoic!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@@ @@A ja
2023-01-26 09:28:02
Błąd myślowy, czerwona szlachta betlejemska zadbała żebyśmy pozbyli się kluczowych obszarów gospodarki jeszcze przed wejściem do UE. Proces robienia z Polski brzydkiej panny bez posagu właściwie zakończył się jeszcze przed 2005... Wczoraj w TVN jakiś profesor z PAN, ekspert ds OZE mówił że energia z wiatraków jest najtańsza co jest kłamstwem, mówił też że elektrownie węglowe zabijają 50 tyś Polaków rocznie... Nie kiepska służba zdrowia ale elektrownie weglowe... I ciemny lud to kupuje...
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@ @@A ja
2023-01-25 21:35:49
Odkad jestesmy w Unii to pozbylismy sie polskiego przemyslu, handlu, bankowosci, surowcow energetycznych razem z infrastruktura do ich wydobycia, wlasnie dobieraja sie do naszych lasow i rolnictwa. W zamian otrzymalismy promocje zboczen, wiatraki, droga energie, wegiel na kartki i wytyczne ile wody ma byc do splukiwania w kiblu i zgode na dodawanie do zywnosci mielonych robakow. Warto bylo??
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
kakao
2023-01-25 20:09:53
a kto będzie nimi jeździł? prezes i jego 16 zastępców z 38 doradcami?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@@A ja dla odmiany
2023-01-25 19:50:05
A może zamiast wychodzić zachowujmy się asertywnie i pokazujmy twardo wyliczenia jaki koszt muszą ponieść Polacy i albo UE da na to kasę albo nie zgodzimy się na to i tyle. Np yeraz parlament UE przegłosował że chce przejąć nasze lasy... Poparł to europoseł Arłukowicz.
Myślę że dobrym wyjściem byłoby wyrażanie zgody na takie sprawy w referendach . UE nie mogłaby narzekać na wybór dokonany przez Polaków.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@A ja dla odmiany
2023-01-25 18:06:52
To moze trzeba przemyslec nasze dalsze uczestnictwo w Unii Europejskiej, a nie brnac wbrew rozumowi ku przepasci?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
A ja dla odmiany
2023-01-25 17:15:48
nie będę krytykował zakupu bo jest to nieuchronne następstwo naszego bycia w UE i tego że rządy wcześniej PO/PSL i teraz PiS/reszta zgodziły się na to że tylko takie pojazdy mają prawo być "dotowane" i kupowane.
Pretensje jakby w złą stronę kierujecie - takie są warunki gry na boisku i trudno mieć pretensję do zawodników że się do nich stosują. Mnie bardziej interesuje czy nie można tych pojazdów ustawić w takiej odległości by ewentualny samozapłon jednego z nich nie powodował pożarów innych?
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
do @j.
2023-01-25 16:20:54
@j. nie mieszajmy myślowo dwóch różnych systemów walutowych. Nie bądźmy Pewex`ami. Dostajemy za te autobusy , jako konsultanci 20% ogólnej sumy kosztów i już. Więc im on jest droższy, ten miś tym... no? Koniaczek?
Podwójny...Stać mnie!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
@j.
2023-01-25 15:59:37
Cena normalnego przegubowca wynosi ok. 2 mln zł. Tu za dwa zapłacono ponad 9 mln zł. No to mamy dwa autobusy zamiast ośmiu.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Ikarus
2023-01-25 15:42:38
Panie Kierowco .Czy może Pan włączyć klimatyzację ? Niestety nie mogę bo jak włącze to nie dojedziemy na przystanek bo prądu zabraknie. Nowoczesność
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Pirydion
2023-01-25 15:40:33
O jakiej zeroemisyjności autobusów elektrycznych mówimy?? Wydajemy pieniądze na elektryki a nie mamy na pensje kierowców. Likwidujemy więc połączenia i zamiast transportu publicznego mamy indywidualny. I co tym idzie więcej aut w korkach emitujących śmierdzące spaliny. Gdzie tu sens gdzie tu logika? Odpowiedź jest prosta, KASA!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
j.
2023-01-25 15:39:52
Miało byc 8 ale rząd obciał kase Szczecinowi bo mamy za czyste powietrze? i sa dwa, dobra zmiana Szczecin w ruinie autobusowej 2023
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Zero
2023-01-25 15:29:15
Błąd rzeczowy dotyczący "zeroemisyjności" jest taki, że powinno się pisać "lokalnie zeroemisjne" - prąd powstaje w elektrowniach, które nie są "zeroemisyjne". Produkcja akumulatorów do autobusów na baterie też wytworzyła sporo związków chemicznych. Późniejsza ich utylizacja również nie będzie "bezemisyjna".
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
dopłata
2023-01-25 15:25:39
Dopłata w tej wysokości mówi wprost o opłacalności zakupu - dorzuciliśmy się w podatkach. Dostawa za rok.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
jg729
2023-01-25 15:18:14
Najważniejsze, to wydać pieniądze i skasować coś dla siebie. A, że wydane bez sensu? Nieważne.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Gratulacje
2023-01-25 15:10:20
Nareszcie będzie można przywrócić linię autobusową A ! Dziękujemy Panie Prezydencie!
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
Piotr
2023-01-25 14:52:46
Bardzo drogie zabawki elektryczne, za jeden autobus elektryk można kupić trzy autobusy na diesla. Likiwdacja linii autobusowych, zmniejszanie kursów danej linii i niskie pensje kierowców to efekt zielonej rewolucji. Kosmiczne ceny, mega koszty eksploatacji, niewyobrażalne zadłużenie miasta kosztem amerykanizacji i westernizacji globalistów.
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.
zasięg ?
2023-01-25 14:22:17
Napiszcie jaki te autobusy mają zasięg , bo poprzednie teoretycznie miały (uwaga aż 80 km ) zasięgu na papierze i jakieś 40 -45 km w warunkach drogowych . Nie wiadomo śmiać się czy płakać
Aby odpowiedzieć na komentarz, musisz być zalogowany.