Trzeba sobie zarezerwować dużo czasu i uzbroić się w cierpliwość, jeśli chce się telefonicznie zarejestrować do poradni specjalistycznej w szpitalu przy ul. Unii Lubelskiej w Szczecinie - sygnalizują pacjenci, którzy tego spróbowali. To często co najmniej pół godziny ze słuchawką przy uchu. Szpital tłumaczy, że długie oczekiwanie na połączenie wynika m.in. ze zwiększenia liczby udzielanych porad i tym samym zwiększenia liczby pacjentów. Dodaje, że rejestracja telefoniczna jest jedną z kilku możliwości umówienia konsultacji czy badania.
- Na początku usłyszałam, że jestem jedenasta w kolejce, ponad pół godziny trwało, zanim odezwała się rejestratorka - opowiada jedna z pacjentek. - Sama rejestracja dalej już przebiegła sprawnie, trwała może minutę. Ale kto ma czas i cierpliwość wyczekiwać tyle z telefonem przy uchu na połączenie?
Inny pacjent podobnie relacjonował swoją próbę zarejestrowania się do specjalisty w poradni przyszpitalnej.
- Wyczekałem, bo mi bardzo zależało - opowiada. - Ale gdybym miał tyle czekać, żeby odwołać wizytę, to nie wiem, czy by mi cierpliwości wystarczyło.
...