Tak wygląda wyjazd z centrum Szczecina na prawobrzeże w godzinach szczytu. Fot. Dariusz GORAJSKI
Jak się jeździ dziś po Szczecinie, kierowcy wiedzą doskonale. Przejazd w godzinach szczytu na prawobrzeże miasta trwa niekiedy godzinę. Zakorkowana jest Trasa Zamkowa, ul. Jana z Kolna, ul. Energetyków i most Długi. Przyczyna: remont estakady i zwężenie trzech pasm ruchu do jednego. Potrwa to jeszcze kilka miesięcy.
Oddano do użytku rondo w Podjuchach (trwają inne prace związane z budową infrastruktury - poślizg przeszło roczny), które ma odblokować skrzyżowanie ulic Granitowej i Krygiera. Czy tak będzie? - przekonamy się niebawem, gdy zostanie zainstalowana sygnalizacja świetlna. Trwa przebudowa na Głębokiem, co powoduje tam paraliż w godzinach szczytu. Teraz powiększy się on jeszcze bardziej poprzez zamknięcie ul. Miodowej. Nie wspomnę o przebudowie torowisk tramwajowych w centrum miasta i ciągłych zmianach organizacji ruchu. To wszystko utrudnia ruch samochodów, ale kierowcy pocieszają się, że jak zakończy się przebudowa, to będzie się jeździło całkiem inaczej. Szybciej i bez korków, ale czy tak będzie?
Likwidacja zjazdów
Z jednej strony bowiem poszerzane
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 86% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 28-05-2021
i jego ekipa jasno zadeklarowali że ich celem jest maksymalne utrudnianie ruchu samochodowego oraz że docelowo plan jasno zakłada ograniczenie liczebności Szczecinian do maksymalnie 380 tys. W tym kontekście jasne jest że ewentualne zmiany drogowe nie maja na celu poprawy jakości przemieszczania się ale wprost przeciwnie - każda nowa inwestycja ma maksymalnie utrudnić i zniechęcić Szczecinian i nie tylko do przemieszczania się.
Jerzy Pachomow
2021-05-29 15:08:28
Jetem oburzony odkładaniem na czas nieokreślony inwestycji drogowej na odcinku obwodnicy północnej tj.od ul.prof.Królewskiego do Szosy Polskiej.Dziś dynamicznie rozwija się wzdłuż Sosy Polskiej wielomieszkaniowe budownictwo TBS i innych.Transport do ZCH Police też. Odcinek drogi o długości ok.4 kilometrów miał być wybudowany w latach 2017-2018 .Inwestycja nie wymaga wywłaszczeń i wykupu gruntów i przebudowy infrastruktury.Tymczasem ważniesza jest u decydentów estetyka śródmieścia.
Drajwer
2021-05-28 19:20:57
Dziś po godz. 16 trasę od hotelu Panorama do nowego ronda pokonałem w 45 MINUT!!! Sto milionów zł wywalono w błoto, bo jakiś idiota (nie bójmy się tego słowa) wymyślił rondo , inny idiota to zatwierdził), które nic nie zmieniło i nie zmieni. Bo jadąc ul. Radosną - od strony Panoramy - kierowcy muszą przepuścić tych co już wjechali na rondo od strony Podjuch. Wiedzieli o tym wszyscy z wyjątkiem tego co ten bubel zaprojektował i wziął szmal!!!
my way
2021-05-28 13:46:41
Udrożnić Goleniowską na całej długości, udrożnić Borową, dwie nitki na Autostradzie Poznańskiej (Krygiera), a przy tym konieczna estakada nad Granitową. Odstąpić od budowy mostu Kłodnego na Łasztownię, bo to droga donikąd. To minimum, by poprawić sytuację na 10 lat.
do Gość
2021-05-28 11:30:17
Nie bądź śmieszny - zmieniło się wszystko. Teraz jest bezpośredni dojazd do autostrady, a nie ze skrętem w Granitową, staniem na światłach, skrętem w Marmurową i dopiero wyjazdem na A6.
@Pomorzanin
2021-05-28 10:50:36
Masz łeb zryty jak rzadzacy tym miastem. Zauważyłeś że ten korek na zdjęciu jest w jednym tylko kierunku bo nie ma dla tej drogi sensownej alternatywy? A dodam że jest 76 lat po II wojnie światowej a to miato wciąż na jednym ciagu komunikacyjnym. A komunikacja miejska... zapomnij. Jedyne co to metro może zapewnić w miarę szybkie przemieszczanie się, ale też tylko gdy jest blisko startu i mety.
Gość
2021-05-28 10:44:27
Skrzyżowanie Granitowa/Krygiera. Wydano dużo pieniędzy, aby nic się nie zmieniło. Zabrakło pieniędzy na wybudowanie estakady nad Granitową, ale będą pieniądze na przebudowę Wojska Polskiego (żeby było ładnie). Brak estakady powoduje, że ta inwestycja nie ma sensu. Zamiast zrobić mniej, a porządnie, mamy inwestycje, które na koniec będą generowały korki. Połowa korków (lub więcej) jest wynikiem dokonanych przebudów ulic, a każdą głupotę da się „przepchnąć” podlewając ją sosem bezpieczeństwa.
Erno
2021-05-28 09:25:31
@ gość
100% racji. Bez żadnej ironii.
Korki
2021-05-28 09:20:35
Aby ułatwić poruszanie się po Szczecinie musi powstać ring na kierunku Police poludnie Szczecina oraz dodatkowo dwie przeprawy laczace Szczecin z A6, S3 w tym dodatkowo trzeci pas a6, s3 na relacji Kolbaskowa Goleniow.
Opinia
2021-05-28 09:14:53
Dlaczego moja ulubiona, lokalna gazeta, prezentuje opinie oderwane od rzeczywistości i nie mające nic wspólnego rozumieniem co to jest nowoczesne miasto. Opinie jakichś inż. co w lata 70--tych budowali drogi w Iraku? To ma być autorytet. Plus jakieś dyrdymały o likwidacji nitek wjazdowych i wyjazdowych TZ, powtarzany mit. Przeczytajcie co ma być dokładnie zburzone. Tylko sprawna KM jest rozwiązaniem. Czy przykładem dla nas ma być Kopenhaga czy Moskwa, do jakiej mentalności nam bliżej ??
Pomorzanin
2021-05-28 08:53:36
Przyszłością jest to co widać między dwiema nitkami Energetyków - tramwaj, nowoczesna kmunkacja. To co widzimy u góry i obok - 4 pasmowe zakorkowane arterie w środku miasta, to przeszłość, zacofanie i studnia bez dna na kasę...
Pablo
2021-05-28 08:46:16
W tym roku oddane do użytku będą Szafera, Węzeł Granitowa, Węzeł Łękno i Węzeł Głębokie. Jakość poruszania się po Szczecinie zdecydowanie wzrośnie.
gość
2021-05-28 08:12:40
Czarną dziurę widzę. Z jedną przeprawą od strony prawego brzegu miasta sukcesu nie wróżę. Dawno powinny być plany budowy dodatkowego wjazdu - jak? Nie wiem, nie znam się. Ale mamy XXI wiek, kosmiczne technologie, to może i dodatkowy wjazd do miasta nie jest niewykonalny?? Do tego trzeba jednak ludzi z głową na karku, prawdziwych drogowych wizjonerów, a tych w naszym mieście brakuje. Najlepiej rozkopać całe miasto w jednym terminie i bawcie się mieszkańcy!
w jasnych barwach
2021-05-28 07:19:27
Nigdy nie było tyle inwestycji co teraz, będzie tylko lepiej, a to wszystko dzięki dobremu zarządzaniu w mieście.
marzenie XXIw.
2021-05-27 23:52:23
kiedy wreszcie druga nitka na Krygiera?! i zamiast tego głupiego "ronda" w Podjuchach estakada do S3 ?
Póki rządzący
2021-05-27 23:16:09
Nie zmądrzeją będzie tylko gorzej. 76 lat po wojnie a Szczecin wciąż "wisi" na jednej drodze wschód- zachód. Budowanie kolejnych przepraw przez Odrę (Zachonią) nic nie da jeżeli w ścisłym centrum jest wciąż jeden ciąg komunikacyjny lewa - prawa strona miasta. Ale do tego trzeba mieć trochę inne wykrztalcenie niż...
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.