Ostatnia aktualizacja: 18 października 2021 r. 18:07
Boczny tor, poniżej wiaduktu głównej magistrali kolejowej na odcinku między Pomorzanami i Turzynem, nad ul. Ku Słońcu. To nim ma biec trasa przyszłej SKM i przy nim ma być zlokalizowany jeden z jej przystanków. Fot. Mirosław WINCONEK
Kolejny przetarg na urządzenie nowej infrastruktury miejskiej części przystanku Szczecin Cmentarz Centralny (Ku Słońcu) na trasie przyszłej Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej ogłosiła właśnie spółka komunalna Szczecińskie Inwestycje Miejskie. Tymczasem do finału budowy SKM droga daleka i na razie toczy się ona wciąż własnymi krętymi torami. Miała zainaugurować kursy latem przyszłego roku, a zanosi się, że może nie wystartować nawet do końca 2023 roku. W tle jest zaś realna perspektywa utraty na całe przedsięwzięcie setek milionów złotych z funduszy Unii Europejskiej.
Do tej pory po kilkukrotnym przekładaniu terminów w ostatnim z wyznaczonych jeszcze w sierpniu postępowaniu spółce SIM udało się doprowadzić do fazy otwarcia ofert. Chodzi o stacje: „Niemierzyn" w rejonie skrzyżowania z ul. Arkońską, „Pomorzany" między wiaduktami na wysokości al. Powstańców Wielkopolskich i ul. Mieszka I oraz tę w Zdunowie. Zakres przewidzianych do wykonania prac w poszczególnych lokalizacjach będzie różny, stąd spore różnice kwot w zakładanych na nie wydatkach. Proponowane przez potencjalnych
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 77% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 18-10-2021
jest zupełnie niepotrzebna. Zaściankowa megalomania. Koryto.
wesoly romek
2021-10-18 14:44:24
Trzeba bylo doprowadzic do ruiny polaczenie kolejowe do Polic,i Trzebiezy,zeby budowac na nowo,i drogo.
Przy okazji "cos"trafi do "koryta"
Rządowa wtopa
2021-10-18 13:26:00
Trakcja to już bankrut, rząd chce ich wykupić, ale czy zdarzą z dotacją to raczej wątpliwe.
@Aneta
2021-10-18 11:42:37
Czy jesteś w stanie wytłumaczyć decyzję rządu PO/PSL który na finiszu sprywatyzował krytyczne z punktu widzenia Polski firmy takie jak EmiTel czy PKP Energetyka ?
mex ad ere
2021-10-18 11:10:25
Poroniony pomysł z tą koleją. Jeszcze jakiś szybki tramwaj zintegrowany w pełni z istniejącą komunikacją i poruszający się po obwodnicy Szczecina bym zrozumiał, ale kolej? Z osobnymi biletami, osobną spółką, abstrakcyjnym budżetem, rozkładem i siłą rzeczy - swoją siermiężnością? W XXI wieku? Naprawdę? No chyba, że to o ten budżet właśnie chodzi, z osobną "spółdzielnią" - ze swoimi stołkami? To mówcie nam tak od razu...
ciekawe
2021-10-18 10:51:10
Dlaczego nie widzę radnych PiS Pawlickiego czy Kurzawy protestujących przeciwko wolnej budowie kolei metropolitarnej? Nie mają nic do powiedzenia w tej sprawie?
Aneta
2021-10-18 10:27:51
Trakcja i PKP to obecnie państwowe spółki kontrolowane przez PiS. Ewidentnie widać, że to opóźnienie w realizacji robót jest powodowane specjalnie, by nasze miasto utraciło fundusze unijne na budowę SKMki. Kolejny raz PiS działa na szkodę Szczecina.
PKP
2021-10-18 10:15:08
Pieprzymy Kolejne Prace
Stefan
2021-10-18 10:13:56
przecież SKM przebiega głównie w tunelu, dlatego nie widać
Viola
2021-10-18 09:54:01
SKM to projekt i zadanie samorządu, na tym przykładzie wyraźnie widać totalną nieudolność samorządu. Najlepiej samorządom wychodzi darcie paszczy o kolejne pieniądze. Wydadzą każde. Kilka lat pracowałam w otoczeniu obecnego prezydenta miasta i mam o nim wyrobione zdanie: brak wiedzy, nieudolność, brak samodzielnej decyzyjności (chyba, że pan sekretarz coś zarekomenduje).
to jest chore
2021-10-18 08:12:33
Czy PKP zacznie wreszcie coś robić w tej sprawie?
Poroniony pomysł
2021-10-18 07:24:22
z tą koleją. Przy współczesnej komunikacji drogowej to nonsens.
Za 1/10 tej ceny usprawnić przelotową komunikację miejską. Przecież między Policami a Turzynem i tak nie będzie przewożona tzw. masówka.
wert
2021-10-18 07:06:37
Wywalić Trakcję i brać nowego wykonawcę. Jak najszybciej.
Robert
2021-10-18 06:19:58
Co się dziwić jak państwowe molochy kolejowe już od kilkunastu lat remontują linię ze Szczecina do Poznania. I to do 160 km/h w XXI wieku! Pierwotnie miała być do 200 km/h, ale to przekracza percepcję tysięcy urzędników zatrudnionych w różnych spółeczkach PKP. Dramat !
kto tu rządzi?
2021-10-18 01:07:01
złomiarze w białych kołnierzykach wywieźli najcenniejszy towar.
Jest gorzej
2021-10-17 23:13:59
Niż źle. A to co na zdjęciu (nad ul. Ku Słońcu) to chyba i tak do rozbiórki? SKM ma mieć dwa tory na całej trasie do Polic, a właśnie między Pomorzanami a Turzynem jest "wąskie gardło" i tam po przebudowie mają być również dwa tory. Jeden tor to tylko wymuszone mijanki i zarazem spowolnienie.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.