Pacjent ma prawo zapisać się na wizytę w dowolnym dniu, w którym pracuje rejestracja. Tak wynika z przepisów i wytycznych Narodowego Funduszu Zdrowia. Jest to nawet jedna z „Siedmiu zasad postępowania przy rejestracji w placówce medycznej" opublikowanych na stronie Biura Rzecznika Praw Pacjenta. A mimo to pacjenci często słyszą w słuchawce lub bezpośrednio w rejestracji przychodni: „zapisów do tego specjalisty (na badania) teraz nie prowadzimy, proszę spróbować w… (tutaj pada data)? Zdarza się to w wielu placówkach medycznych. Ostatnio usłyszał to też jeden z naszych czytelników, i to kilka razy, w jednej rejestracji.
Pan Krzysztof dostał od specjalisty skierowanie na USG. Poszedł więc do rejestracji w szpitalu przy ul. Unii Lubelskiej w Szczecinie.
- Pani powiedziała, że nie rejestrują, poprosiła, żeby dzwonić w sierpniu - relacjonuje mężczyzna. - Zadzwoniłem w sierpniu, usłyszałem, że jeszcze nie rejestrują i mam zadzwonić w październiku. Za każdym razem przy słuchawce czekałem 45 minut w telefonicznej kolejce. W październiku powiedzieli, żeby dzwonić w grudniu. Zadzwoniłem w
...