Środa, 17 lipca 2024 r. 
REKLAMA

Co dalej z inwestycjami morskimi i drogowymi?

Data publikacji: 31 stycznia 2024 r. 22:11
Ostatnia aktualizacja: 31 stycznia 2024 r. 22:55
Co dalej z inwestycjami morskimi i drogowymi?
Rejon Morza Bałtyckiego jest jednym z najbardziej ruchliwych obszarów żeglugi na świecie, gdzie konkuruje ze sobą 15 operatorów, w tym PŻM i PŻB. Fot. Elżbieta KUBOWSKA  

Na stronie Ministerstwa Infrastruktury 23 stycznia br. zamieszczono odpowiedzi tego resortu dla posłów, którzy zadawali pytania po exposé premiera Donalda Tuska, wygłoszonym 12 grudnia ub. roku. Część z nich dotyczy przyszłości inwestycji drogowych i portowych rozpoczętych przez poprzedni rząd w województwie zachodniopomorskim. Poseł PiS Zbigniew Bogucki pytał premiera Tuska, czy będzie kontynuował takie przedsięwzięcia, jak port instalacyjny dla morskich farm wiatrowych i port kontenerowy w Świnoujściu, modernizacja Odrzańskiej Drogi Wodnej oraz budowa drogi S10.

Świnoujskie terminale

Odpowiadając na pytanie o port instalacyjny, ministerstwo zaznaczyło, że warunkiem zapewnienia skutecznego rozwoju morskiej energetyki wiatrowej w Polsce, w tym osiągnięcia celów „Polityki energetycznej Polski do 2040 r.", pozostaje stworzenie odpowiedniego zaplecza portowego do obsługi morskich farm wiatrowych.

- Poprzez szerokie włączenie portów morskich w projekt polskiego offshore wind zwiększy się bezpieczeństwo energetyczne państwa przy pełnym poszanowaniu wymogów środowiskowych, a także - co

...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 88% treści.

Pełna treść artykułu dostępna w
eKurierze
z dnia 01-02-2024

 

(ek)
REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Bogucki pytał
2024-02-01 00:06:48
a sam mało co zrobił w tych tematach.
obserwator
2024-01-31 22:24:25
Chłodnie w porcie budować!!!! Na czas pokoju i wojny jak trzeba będzie żywność magazynować. Taka chłodnia ma zadania strategiczne dla rezerw państwowych w obecnych czasach.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA