Ciąg dalszy kłopotów Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Ciąg dalszy kłopotów Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej
Data publikacji: 24 marca 2021 r. 07:55
Ostatnia aktualizacja: 16 maja 2021 r. 20:23
Fot. Mirosław Winconek
Ponad pół miliarda złotych - tyle unijnego dofinansowania może stracić projekt Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej. Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego ostrzega o takim ryzyku w związku z brakiem postępu prac na odcinkach, za które odpowiada PKP Polskie Linie Kolejowe SA.
„Stowarzyszenie Szczecińskiego Obszaru Metropolitalnego wyraża ogromne zaniepokojenie w związku z narastającymi opóźnieniami, a przede wszystkim brakiem widocznej poprawy w postępie pracy wykonawcy na zadaniach realizowanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe" - napisał prezydent Szczecina Piotr Krzystek w piśmie przesłanym do PKP Polskie Linie Kolejowe SA. List został skierowany także do ministra infrastruktury Andrzeja Adamczyka, sekretarza stanu w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej Waldemara Budy, dyrektor Centrum Unijnych Projektów Transportowych Joanny Lech oraz dyrektora projektu PKP PLK Region Zachodni Ryszarda Magdziaka.
Przypomnijmy, że PKP PLK odpowiedzialna jest za modernizację linii kolejowej nr 406 na odcinku Szczecin Główny - Police oraz wybranej infrastruktury
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 73% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 24-03-2021
wycofać się z tej inwestycji jak najszybciej .Poroniony pomysł biurokratów .Jeszcze jest czas na minimalizację strat . A winnych tej głupoty w ręce dochodzeniówki .
Dariusz Mat.
2021-03-25 11:56:55
Projektowi ma pomóc wykorzystanie SKM do budowanej na terenie Szczecina winnicy. Inwestor planuje utworzyć winnice w okolicach Golęcina. Wino będzie miało zapewniony zbyt do parafii i klasztorów. Stacja SKM jest potrzebna do transportu beczek z winem do specjalnej piwnicy przygotowywanej w Żelechowie. Potem wino będzie sprzedawane do Hiszpanii i Francji oraz na cały świat. Na wybranych butelkach będą podobizny prawicowych polityków. Ponadto zostanie wypuszczona seria trunku o magicznej nazwie Kabernet Zachodniopomrskiego Urzędu Wojewódzkiego w serii limitowanej.
zobacz to
2021-03-24 21:46:06
tymi robotami zajmuję się firma TRAKCJA , a kto za tym stoi najlepiej widać tu: https://www.grupatrakcja.com/spolka/aktualnosci/907-dwa-kontrakty-kolejowe-w-rejonie-szczecina
PO uber alles
2021-03-24 17:10:44
gdyby krzystek do koalicji wybrał pis a nie PO to inwestycje centralne miały by lepsze powodzenie.Każdy porządny gospodarz kierowałby sie interesem miasta i chciałby się przypodobać władzy centralnej.Krzystek wolał kierować się koligacjami polityczno towarzyskimi i dlatego mamy to co mamy ,.Niech zwróci się o pomoc do prezydent gdańska , wrocławia ,warszawy do unii miast.
fanfatal
2021-03-24 15:46:51
Pierwsza część planu została zrealizowana perfekcyjnie. Zdemolowano gruntownie stary niemiecki projekt kolejowy, żeby zabrać się do jego budowy od początku. Pomysłowi geniusze od strategii komunikacyjnej już witali się z unijnymi pieniędzmi, a tu dupa.
do @Panie...
2021-03-24 14:13:56
Inteligentny inaczej się odezwał.
przypadkiem
2021-03-24 13:44:36
Ludzie!!! Czy Wy już w tym pandemicznym amoku całkiem oszaleliście??!! Piszecie bzdury, żeby pisać. Najwięcej Ci, co zawsze marudzą. Wiecznie Szczecin winny, od razu Krzystka winią itd. Nie zabieraj baranie jeden z drugim głosu w sprawie, w której kompletnie nie ogarniacie. To nie jest Szczecińska inwestycja!!!!!!!!!!!
wert
2021-03-24 12:54:18
He he he. Będziecie jeździć SKM po warszawsku - dupą po piasku. Dobrze że nic nie wyszło bo trasa od Turzynu do Polic to pomyłka
PiS przeciw Szczecin
2021-03-24 12:12:59
Przyczyna kłopotów to spółka TRAKCJA z większościowym udziałem skarbu państwa.
ryszard
2021-03-24 11:39:39
jest zgoda metropolity na tą inwestycję ? I dla kogo to budują ? Już widzę , jak ludzie przesiadają się na pociąg .
Znawca
2021-03-24 11:25:25
Większość komentarzy piszą raczej niepełnosprytni intelektualnie.
Po pierwsze Szczecin nie ma nic do inwestycji, inwestorem ( czytaj płacącym jest PKP) miasto i gminy członkowie mogą apelować, krzyczeć, wysyłać pisma i tyle.
Po drugie, nie było by problemuj gdyby kontrakt realizowała prywatna firma typu np. Strabag, Budimex. Trakcja to państwowa firma, tam nie ma normalnej odpowiedzialności, wszystko się rozpływa. Nikt nie poniesie konsekwencji za błędy. Podobnie inwestor, przecież menadzery z Trakcja i PKP to koledzy, jak mogą sobie skakać do gardła, czegoś wymagać / oczekiwać. Inwestor ma dużo możliwości by zmotywować wykonawcę ( kary za niedotrzymanie „kamieni milowych”, wykonawstwo zastępcze itd.) ale nie chcę. Cała sytuacja jest bardzo smutna, pokazuję to gdzie władza ma Szczecin
eh
2021-03-24 10:59:23
Szczecin = opóźnienia.
gebels
2021-03-24 10:34:05
już można się przesiadać z samochodów ? Gadanina ....a wstydu brak - trzymanie stołków i rotacja nimi
Wojtek
2021-03-24 10:28:54
PKP to stan umysłu. Te nieboraki nie zdążyły nawet przygotować projektu na poprzedni okres finansowania unijnego na modernizację linii Szczecin- Poznań do 200 km/h. Chociaż zabierali się za to od 2006 roku! W nowej perspektywie od 2014 roku obniżyli prędkość projektowaną linii do 160 km/h żeby było łatwiej, ale i tak idzie to ślamazarnie. Czego oczekujecie po firmie, która żyje w swoim świecie ??? Przeprowadzenie takiej inwestycji to dla nich perspektywa 2 pokoleń wybitnych inaczej menadżerów.
Ale o co chodzi?
2021-03-24 09:55:16
Napiszę po raz kolejny- projekt miał za zadanie wydojenie unii na kaskę i wyremontowanie w gminach uczestniczących czego się da pod TYM SZYLDEM!! -SKM- ot i cała tajemnica. Miejmy nadzieję, że choć TO dobrze sobie wyliczyli bo inaczej zostaniemy z ROZWALONYMI inwestycjami na lata.. góry i doły na Łęknie.. itp itd. Może okazać się, że już na stałe będziemy jeżdzili jedną nitką przez Woj Polskiego.. Udają że to COViD a .. nie płacą wykonawcom.. etc etc. Całe to SKM zostało powołane do wyciągniecia kasy na inwestycje miast/gmin i tylko w tym celu.. a opierało się o "WielkiProjekt" i tak.. do niczego i nikomu nie potrzebny... Kolej miejska umarła w latach 90-tych...
Zgodnie z planem
2021-03-24 09:49:41
PO i bezpartyjni działają zgodnie z planem. Likwidacja miejsc parkingowych, podwyżki opłat za parkowanie, kolejka miejska prawdopodobnie stracona bezpowrotnie. Dojechać mieszkańców, wiadomo głupi wyborcy w wyborach wystarczy powiedzieć że PiS to zło i kolejna kadencja zapewniona
@Panie Krzystek
2021-03-24 09:46:34
baranie, właśnie dobrze że są podwyżki, przynajmniej ubędzie trochę szortów z ulic, bo niektórzy mają po pięć aut, a jak będą musieli zapłacić na rejonach gdzie teraz strefy nie ma to nagle auto będzie zbędne. I tak zwolni się dużo miejsc do parkowania. Właśnie brak SPP powoduje że niektórzy centrum miasta traktują jak dziki parking, gdzie może aut stać na ulicy miesiącami i latami. W końcu będzie z tym porządek, będzie większa rotacja, ci co mogą zrezygnują z auta. Ale trzeba być ograniczonym żeby tego nie rozumieć i siedzieć tylko przez tv w chacie, bo jak ktoś trochę jeździ po kraju czy europie to wie, że tak jest wszędzie, a biedakierowca będzie się sadził że to WALKA z kierowcami.
Waldi
2021-03-24 09:09:26
Czy wszystie inwestycje w Szczecinie muszą mieć poślizg?Przecież ktoś musi w końcu ponieść za to odpowiedzialność .
Panie Krzystek
2021-03-24 08:44:09
Przecież przy uzasadnianiu podwyżki w SPP powolywaliscie się właśnie na te kolej i parkingi wokol niej jakby była już co najmniej w odbiorach. Poprostu naklamaliscie beszczelne byle tylko bardziej okradać ludzi poruszających się samochodami.
Alicja
2021-03-24 08:34:40
No jak to przecież to sztandarowy projekt włodarza naszego miasta. Znowu mu coś nie wyszło? Przecież zezwolił na powiększenie SPP i wzrost opłat, ponieważ w Szczecinie jest super rozwinięta sieć połączeń Szczecińskiej Kolei Metropolitalnej, świetnie rozwinięta i jeszcze lepiej funkcjonująca sieć połączeń komunikacji miejskiej nie wspominając już o tych parkingowcach, centrach przesiadkowych itp...
Haha
2021-03-24 08:30:00
Niech dalej te durne PKP czeka, późnej będzie sraczka
Tak to jest
2021-03-24 08:24:42
Jak podpisuje się umowę z firmą Energopol II. Zamiast ruszyć dupę i już rok temu wypowiedzieć umowę i już teraz podpisać z nowym wykonawcom to niech to PKP PLK jeszcze sobie czeka. Tak dalej siedzą stare pryki i jest beton.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.