Przedsiębiorstwo Robót Czerpalnych i Podwodnych wygrało przetarg Urzędu Morskiego w Szczecinie na odsłonięcie, sprawdzenie i oczyszczenie z obiektów niebezpiecznych pochodzenia wojskowego wskazanych punktów z obszaru przylegającego do miejsca zalegania bomby lotniczej Tallboy w Kanale Piastowskim w Świnoujściu. Takie prace muszą zostać wykonane, zanim rozpocznie się neutralizacja ogromnego, ważącego 5,4 t niewybuchu.
Urząd Morski w Szczecinie prowadzi obecnie modernizację toru wodnego Świnoujście - Szczecin do głębokości 12,5 m. Ta droga wodna ma blisko 68 km długości. Jest intensywnie wykorzystywana przez transport morski. Głębokość techniczna toru prawie na całej długości wynosi 10,5 m. Pozwala to na bezpieczną żeglugę statków o zanurzeniu 9,15 m. Bałtycki standard w zakresie głębokości akwenów w portach morskich czy terminalach kontenerowych to obecnie 15-16 m. Warunkiem utrzymania przez port w Szczecinie konkurencyjnej pozycji jest pogłębienie toru wodnego do głębokości technicznej 12,5 m. To jedna z podstawowych inwestycji związana nie tylko z rozwojem portu w Szczecinie, ale
...