Zmodernizowane w tym roku składy starych przegubowych KT4Dt ponownie na trasach. Fot. Mirosław Winconek
Kolejnych sześć z kilkudziesięciu składów tramwajowych typu Tatra, a dokładnie te, które liczą już sobie ponad 30 lat, a po wycofaniu ich z Berlina wciąż kursują po torowiskach w Szczecinie, przejdzie w tym roku modernizację. Dwa z nich po generalnym liftingu ponownie wyjechały na trasy - w lipcu - z warsztatów spółki Tramwaje Szczecińskie.
Wydatek w łącznej kwocie 5,6 mln zł mają pokryć środki z budżetu miasta, przeznaczone w gotówce na zwiększenie kapitału zakładowego tej komunalnej spółki, na co stosowną uchwałą zgodzili się radni.
- Modernizacje tramwajów KT4Dt przewidzianych do odbiorów w 2019 r. rozpoczęły się w listopadzie ubiegłego roku - wyjaśnia Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa TS. - Dwa tramwaje zostały już zmodernizowane i aktualnie są w eksploatacji, dwa kolejne są w trakcie modernizacji - planowany ich odbiór techniczny to sierpień. W przypadku dwóch pozostałych modernizacja jest w realizacji, a ich odbiór techniczny planowany jest na 30 listopada.
Jak dodaje H. Pieczyńska, modernizacja jednego tramwaju KT4Dt trwa 4-5 miesięcy. Następnie każdy przechodzi
...
Zawartość dostępna dla Czytelników eKuriera
Pozostało jeszcze 67% treści.
Pełna treść artykułu dostępna w eKurierze z dnia 16-08-2019
P.S I jeszcze jedno. Na zajezdni Pogodno nadal panuje niekompetencja pracowników, stąd cały czas chroniczne braki kadrowe.
Kasper1996 ze Szczecina
2019-08-19 20:54:07
@max - Najpierw remonty torowisk. potem marzenia o nowych tramwajach z Bombardiera. Na razie są remonty Tatr i być może Kolejne Moderusy.
można-?można
2019-08-17 17:20:31
Propozycja nadchodzi z Krakowa.Proponuję zacofanej i skostniałej szczecinskiej firmie by wzięła przykład nowoczesnego myślenia o taborze i infrastrukturze z Krakowa. https://www.money.pl/gospodarka/w-krakowie-chca-zbudowac-prywatna-linie-tramwajowa-miasto-bedzie-placic-za-dostep-do-torow-6414512275355777a.html
Stary zdezelowany tabor pociąć a pieniądze uzyskane z przetopienia lub złonowania zainwestować w prywatną firmę i opisane "po krakowsku" przedsięwzięcie.
@złomowiska po...
2019-08-17 01:03:06
Nie masz pojęcia o żywotności pojazdów szynowych (tu również kolej) a tych na "kiszkach". Autobus po 10 - 15 jest złomem. Osobowe troche dłużej żyją ale nie wykonuje tyle kilometrów co autobus dzień w dzień. W Poznaniu do dziś jeżdżą "Helmuty" GT6 które w Szczecinie zajechano przez brak sumiennego / uczciwego serwisu. W Poznaniu trzymają się min. dobrze. Mają około 60 lat.
złomowisko po szczecińsku
2019-08-16 22:36:18
gościu jak TY jeździsz 30-40 letnim samochodem bo nie stać cię na nowszy,to nie znaczy że wszyscy mają robić to samo.Jeżeli nie ogarniasz tego że tabor 30-40 letni to śmietnik w dzisiejszej dobie czasu to po co bredzisz i dowodzisz że to super sprzęt.Weź go sobie do siebie i ujeżdżaj a daj innym cieszyć się współczesną techniką a nie muzealną,bo te faktycznie miejsce mają już tylko w muzeum.
@miejski...
2019-08-16 19:22:04
Kolejny oszołom. 30 - 40 letni tramwaj nie jest złomem. Jak technologia się zmienia to od razu w 30 - 90 dni wymienia się cały stan danego urządzenia na nowy w całym państwie? NIE. Nikt o zdrowych zmysłach nie podejmie takiej decyzji a i fizycznie nie jest to możliwe. N-ek nie da się "przerobić" bo ich fizycznie nie ma. A te co są, są zabytkami i bardzo dobrze się trzymają. Gdyby tylko trochę serca i malych nakladow finamsowych wlozono w techniczne, tez by wygladaly i jeździly jak nowe. Dodam, że pani HP jest mało inteligentna bo Tatry są tyrystorowe a nie oporowe jakurat jest w artykule.
miejski łazęga
2019-08-16 17:05:07
Czy to ważne czyj to jest złom-? Złom jest złom i "pochodzenie" nie ma tu znaczenia.Reanimujemy coś co nadaje się już tylko do muzeum komunikacji,lub właśnie na złomowisko.Taka w nas natura i myślenie,że opłaca się reanimować niż inwestować w nowe.Wczoraj również pisowski minister obwieścił,że armia zmodernizuje stare poradzieckie czołgi T72.Tak więc i tam nie jakość a ilość ma znaczenie.To samo więc czyni się z omawianym tu złomem.Jeżeli nie Pesa to inny producent,ale NOWE spełniające wymagania środowiskowe i wszelkie inne współczesnego życia.Może sławne "N" też da się zmodernizować przerobić i dostosować-będzie taniej...nikt jeszcze z ZDiTM i Spółki Tramwaje nie wpadł na ten szatański pomysł-? a szkoda.Świat nam coraz bardziej ucieka przez takich "mądrych" ludzi.
@max
2019-08-16 13:26:28
1. To nie jest złom niemiecki. Jak juz to są to tramwaje... czechosłowackie. 2. Tramwaj 30 i 40 letni nie jest złomem w przeciwieństwie do autobusu 10 - 15 letniego. Jedyne co, to czym więcej udziwnień elektronicznych tym bardziej tramwaj jest narażony na awarię i kwalifikację do zjazdu.
Jas
2019-08-16 11:45:53
@Nie dla złomu:Dyspozytor nie ma na to wpływu a jak by miał to by nie wypuscił i byś pieszo szedł to dopiero byłby lament w miescie ;-)
pasażer
2019-08-16 11:19:45
A ja wolę "Tatry" od Swingów. W Tatrach jest 3 razy więcej miejsc siedzących , więc jeżeli pasażer jedzie 40 - 50 minut to ma spore znaczenie
Nie dla złomu
2019-08-16 10:20:00
To są te o kwadratowych kołach,że jak przejadą ci koło domu to szklanki z szafek wypadają.Takie klamoty które degradują otoczenie,generują potworny hałas powinny być już dawno wycofane z użytkowania.My tu rozprawiamy o ochronie środowiska-pitu pitu,fałsz i obłuda.Dyspozytor który takie klamoty każdego dnia dopuszcza do eksploatacji powinien był być non stop karany MK lub wnioskami do Sądu.Tak długo aż by zrozumiał,że swoim działaniem przyczynia się do niszczenia środowiska a ludzi-podróżnych naraża na niebezpieczeństwo utraty zdrowia i szkody w mieniu.
max
2019-08-16 10:03:42
Jaki jest sens wydawać grube miliony na modernizację tego niemieckiego złomu, nie lepiej kupić nowe tramwaje od PESY? Zaraz się odezwą głosy że miasta nie stać na nowe tramwaje to ja się pytam a na fajerwerki, miejskie kostnice, Aleje Kwiatowe, blaszaki z blachy falistej, remonty nowo wybudowanych ulic to miasto stać???
Przywróćmy tramwaje obywatelom!
2019-08-16 09:00:55
Pozwólmy lokalnej społeczności usprawnić te tramwaje po swojemu: kolorowe motywy wykonane kredkami na zewnątrz a wewnątrz doniczki z kwiatami, które dostarczą świeżego powietrza w upalne dni. Nowatorski sposób rewitalizacji zastosowany na pl. Orła Białego należy rozszerzyć na wszelkie możliwe dziedziny naszego życia.
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.