Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Bubel za unijne miliony

Data publikacji: 2016-09-13 10:14
Ostatnia aktualizacja: 2016-09-15 17:44

Stało się! W poniedziałek szczeciński Zarząd Dróg i Transportu Miejskiego ogłosił, że w końcu korzystanie z autobusów i tramwajów będzie łatwiejsze. Ma to ułatwić specjalna mapa, na której pasażerowie - korzystając z komputera, tabletu czy smartfona - na bieżąco mogą śledzić położenie wszystkich pojazdów. W XXI w. nie powinno to dziwić. Tym bardziej, że projekt, wart niemal 54 mln zł, został dofinansowany ze środków Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko kwotą ponad 37 mln.

W czym zatem problem? W tym, że mapa, podobnie jak wiele innych elementów tego systemu, nie działa...

Mapa lokalizująca pojazdy była prawdopodobnie najbardziej wyczekiwanym elementem systemu. Pasażerowie przyzwyczaili się już, że biletomaty w autobusach i tramwajach to czysta loteria (nigdy nie wiemy, czy trafimy na taki, który obsługuje karty płatnicze, czy gotówkę) i najczęściej nie da się z nich skorzystać, że stacjonarne biletomaty są zawodne, że rozkład jazdy przez sms to tak skomplikowane rozwiązanie, że chyba nawet pracownicy ZDiTM nie potrafią z niego korzystać, a tablice przystankowe coraz częściej się psują.

Informacja o uruchomieniu mapy zelektryzowała zatem pasażerów. Niestety, już w poniedziałek po godz. 13 korzystanie z niej okazało się niemożliwe. Tak samo było wieczorem, w nocy i we wtorkowy poranek. Mapa, nawet jeśli się wyświetla, pokazuje jedynie przystanki. Częściej jednak wyskakuje "503 Service Unavailable Virtual Server overloaded". Nie wiadomo zatem, kiedy z kolejnego "wynalazku" w ramach inwestycji za 54 mln zł będzie można skorzystać.

ZDiTM "zapomniał" także wspomnieć o dwóch sprawach. Po pierwsze chwalenie się nie działającą mapą jest co najmniej nie na miejscu, ponieważ miała być gotowa ponad rok temu. Po drugie, nawet gdy zadziała, i tak nie będzie dostarczała wszystkich niezbędnych informacji. Bo nadal nie wszystkie autobusy i tramwaje są wyposażone w moduły lokalizujące pojazd. Winą za to obarcza się firmy przewozowe, choć to ZDiTM, a nie one odpowiadały za harmonogram prac. W dodatku za montaż urządzeń w kolejnych pojazdach przewoźnicy muszą płacić z własnej kieszeni, choć nikt ich o zdanie nie pytał.

Komentarze

Głupcy!
2016-09-15 17:38:21
Za tą kwotę można było wybudować 360 mieszkań komunalnych. Zrobiono "mapę".
Piotr
2016-09-14 07:51:57
Dziaaaaaałaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa !!! Niesamowite.
Jurek
2016-09-13 12:09:19
Nie wiem czemu Pan redaktor się tak dziwi ? Toż to szczecin tylko. Był czas przywyknąć. Komunikacja miejska musi być. Ale jaka ? No, taka żeby dało się żyć. Urzędnikom.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500