Poniedziałek, 23 grudnia 2024 r. 
REKLAMA

Zwężona ul. Metalowa z wahadłem

Data publikacji: 30 lipca 2020 r. 08:34
Ostatnia aktualizacja: 30 lipca 2020 r. 14:50
Zwężona ul. Metalowa z wahadłem
 

Prace związane z budową nowego węzła przesiadkowego w rejonie stacji Podjuchy wyszły znacznie poza teren przyszłej pętli dla autobusów na wysokości ul. Metalowej. Zakres zadania wymusił czasowe wprowadzenie kolejnego etapu organizacji ruchu, co powoduje nowe utrudnienia dla kierowców. Te - w odróżnieniu od całkowitej już blokady przejazdu przez pobliską ul. Granitową do Zdrojów i z powrotem wprowadzonej co najmniej na dwa miesiące na wysokości skrzyżowania z ul. Floriana Krygiera - potrwają na tej trasie z Podjuch zaledwie kilka dni.

- Zakończyły się prace przygotowawcze i rozbiórkowe, trwają roboty ziemne. Postępują te związane z infrastrukturą podziemną. Nie ma już wiaty, magazynu z blachy oraz budynku składu opału. Częściowo rozebrano plac betonowy oraz ogrodzenie. Wykonawca wybudował częściowo kanalizację deszczową, co będzie kontynuowane w najbliższych tygodniach. Rozpocznie się także wykonanie przyłącza wodociągowego i kanalizacji sanitarnej oraz oświetlenia - relacjonuje postęp Hanna Pieczyńska, rzeczniczka prasowa ZDiTM, który za realizację tego zadania odpowiada. 

Ruch wahadłowy na ul.Metalowej

Z uwagi na konieczność przeprowadzenia prac na odcinku ulicy Metalowej na wysokości placu budowy od poniedziałku obowiązuje ruch wahadłowy z tymczasową sygnalizacją uliczną. Od początku tego tygodnia do środy drogowcy powinni uwinąć się tam z wykonaniem przyłącza wodociągowego i przyłącza kanalizacji deszczowej, usytuowanym w pasie jezdni w kierunku centrum Podjuch tuż za skrzyżowaniem z ul. kpt. Adama Walczaka. Co wymagało tam zwężenia do 3 m fragmentu jezdni  na długości 35 m. Taki sam zakres prac przewidziany jest w kolejnych dniach do końca lipca na wyłączonym z ruchu fragmencie jezdni w kierunku Gryfina.

Nowa pętla autobusowa w Podjuchach na koniec roku

- Od 1 sierpnia planowany jest powrót do pierwszego etapu organizacji ruchu, który obejmuje obszar projektowanej pętli autobusowej oraz parkingu P&R. W tym etapie jezdnia zostaje zwężona do 7 m. Ruch będzie odbywał się dwukierunkowo po dwóch pasach ruchu — każdy o szerokości 3,5 m. Istniejące przejście dla pieszych zostanie przeniesione 20 m dalej w kierunku ul. Granitowej. Przeniesiony zostanie również istniejący przystanek autobusowy (w kierunku południowym za skrzyżowanie z ul. Walczaka). Ruch pieszy w sąsiedztwie robót skierowany zostanie na chodnik po wschodniej części ul. Metalowej - informuje H. Pieczyńska.

Zakończenie prac budowlanych związanych z urządzaniem nowej pętli autobusowej planowane jest na koniec tego roku. Koszt zadania, którego wykonawcą jest firma MUSING BUD Sp. z o.o. Sp.k., wynosi 11,6 mln zł. ©℗

(MIR)

Fot. Mirosław WINCONEK

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

masakra
2020-07-30 14:36:55
Podjuchy i Żydowce odcięte od świata .

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA