Piątek, 19 kwietnia 2024 r. 
REKLAMA

Zmiany w Centrum Obsługi Najemców

Data publikacji: 19 stycznia 2018 r. 18:19
Ostatnia aktualizacja: 09 lipca 2019 r. 12:01
Zmiany w Centrum Obsługi Najemców
Fot. UM  

Wszystkie ważne sprawy lokatorzy mieszkań komunalnych mogą już załatwić w jednym miejscu – w Centrum Obsługi Najemców przy ul Jagielońskiej 33 i 34 w Szczecinie. Dodatkowo Zarząd Budynków i Lokali Komunalnych uruchomił kontakt telefoniczny i e-mailowy do zgłaszania awarii.

Dotychczas lokatorzy mieszkań komunalnych, zarządzanych przez ZBiLK, w Centrum przy Jagiellońskiej załatwiali sprawy związane z czynszami. Teraz w tym miejscu mogą zgłosić również awarię lub usterkę. Do wyremontowanych pomieszczeń przeniósł się Dział Techniczny i technicy z poszczególnych rejonów.

– Nasi najemcy w jednym miejscu mogą załatwić wszystkie ważne dla siebie sprawy. Do niedawna poszczególne działy były rozproszone po całym Szczecinie. Teraz załatwiając sprawy czynszowe, można jednocześnie zgłosić usterkę w mieszkaniu lub zasięgnąć innych informacji – mówi Lilla Królikowska, dyrektor Zarządu Budynku i Lokali Komunalnych w Szczecinie. – Dzięki temu, że istotne dla najemców działy są w Centrum, komunikacja między urzędnikami i najemcami jest lepsza. Powinna również wzrosnąć szybkość i jakość załatwiania spraw naszych lokatorów.

Co zmieniło się w lokalu Centrum na lepsze? Wyremontowano stare pomieszczenia, położono nowe posadzki, zamontowano nowe sufity, wstawiono ścianki, nowe drzwi i okna. – Dla najemców zaprojektowano salę, w której będą mogli załatwić swoje sprawy dotyczące remontu lokalu, zgłosić awarie, zasięgnąć informacji itp. W sali wydzielone zostało miejsce do zabaw dla dzieci, które wraz z rodzicami przychodzą do Centrum – wylicza Tomasz Klek.

Rzecznik podkreśla, że nowym udogodnieniem jest możliwość zgłoszenia awarii lub usterki bez wychodzenia z domu (w godzinach pracy ZBiLK) pod numer 91 48 88 796 lub napisać e-maila na adres: awaria@zbilk.szczecin.pl. – Awarię, która wymaga pilnej interwencji można zgłosić, tak jak do tej pory, dzwoniąc na numer pogotowia lokatorskiego – 19 720 – przypomina rzecznik.

– Jeśli jednak najemca będzie chciał załatwić sprawę osobiście, Centrum przy Jagiellońskiej jest bardzo dobrze skomunikowane. Dotrzeć można do niego komunikacją miejską, w promieniu 100 metrów znajdują się przystanki tramwajowe linii 5, 7 i 9 oraz autobusowe linii 86. Dla osób przyjeżdżających samochodem jest wyznaczony parking. Centrum jest także przystosowane dla osób starszych i niepełnosprawnych – dodaje Tomasz Klek.

Wraz z rozwojem CON powoli wygaszane są rejony administracyjne ZBiLK. – Jeszcze do końca ubiegłego roku najemca mógł złożyć wniosek lub zasięgnąć informacji przy ul. Kadłubka, Szpitalnej i Komuny Paryskiej. Ten okres przejściowy pozwalał najemcom na płynne i spokojne przyzwyczajenie się do zmiany. Natomiast wraz z początkiem tego roku już wszystkie sprawy można załatwiać w Centrum przy ul. Jagiellońskiej 33 i 34 – wyjaśnia rzecznik.

(isz)

Fot. UM

REKLAMA
REKLAMA

Komentarze

Piotr
2018-01-19 20:35:08
Jasne, ale mi to ułatwienie, do swojego abk-u miałem 5 minuty piechotą, a teraz muszę zapychać 40 minut komunikacją miejską. Miałem nieprzyjemność tam załatwiać sprawę, w moim abk byłe dwie panie od czynszów, a tam na cały Szczecin jest 6 i to ma usprawnić i przyspieszyć obsługę? Musiałem odstać prawie godzinę aby cokolwiek załatwić, to ci dopiero dobra zmiana.

Dodaj komentarz

HEJT STOP
0 / 500


REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA