W poniedziałek (20 lutego) rozpoczęła się budowa kolejnych odcinków rowerowego Starego Kolejowego Szlaku.
Powstaną nowe i zostaną oznakowane istniejące odcinki w gminach: Kołobrzeg, Siemyśl, Gościno, Karlino i Białogard. 20 lutego plac budowy został przekazany wykonawcy.
Stary Kolejowy Szlak jest jedną z czterech tras rowerowych powstających etapami w ramach budowy Sieci Tras Rowerowych Pomorza Zachodniego. Trasa zaczyna się na Wybrzeżu Koszalińskim i biegnie na południe dwoma odnogami z Mielna i Kołobrzegu. Obie drogi łączą się w Białogardzie i prowadzą do Wałcza. Docelowo 190-kilometrowa trasa połączy środkowe Wybrzeże Bałtyku z Pojezierzem Wałeckim.
Jednym z dwóch odcinków inwestycyjnych, które powstaną w etapie IV, będzie nowa droga rowerowa o nawierzchni bitumicznej i długości blisko 4,8 km, która powstanie między skrzyżowaniem dróg wojewódzkich 163 i 112 ( dawna DK6), a skrzyżowaniem DW 163 z ul. Olimpijską w Białogardzie.
(K)
REKLAMA
REKLAMA
Komentarze
Kriss
2023-02-23 13:11:44
Po co nam kolej jak mamy rowery.Polska
Stryjek
2023-02-22 18:30:26
zamienił kolej na dwa pedały - czyli rewolucja w energetyce.
@@A co z
2023-02-22 16:14:34
A co szerokość torów ma do użyteczności transportu publicznego? W Japonii cała kolej jest wąskotorowa za wyjatkiem Shinkansenów...
Za chwilę gdy nie bedzie prywatnych samochodów mogłoby się okazać że trzeba będzie odtwarzać wąskotorówki... Chwila to 10..20 lat.
Ck
2023-02-22 16:00:38
Jaka linia kolejowa łączyła Białogard z Wałczem?.
jarek
2023-02-22 14:31:50
to byla waskootrowka, tory poszly na zlom kilkadziesiat lat temu, zzostaly tylko nasypy. Dobry pomysl na zagospodarowanie.
Jarl Bischek
2023-02-22 14:13:04
Pomysł budowania ścieżek rowerowych kosztem niszczenia torowisk obrazuje sposób myślenia czyli brak inteligentnego myślenia. Pasuje do tego określenie: wymysł szatana i prostytutki. Ale Polak to potrafi! Jeden co się nazywa Tusk rozwalił EU. Bo bez GB jest to kadłubek, który żyje na kredyt czyli tzw. euroobligacje. A idzie to min. na takie ścieżki rowerowe.
@A co z
2023-02-22 14:08:24
Nie wszystkie tory są potrzebne do sprawnej komunikacji publicznej. Te tory to była zapewne wąskotorówka albo szlak towarowy między jakimiś zakładami produkcyjnymi, które już dano nie istnieją
A co z
2023-02-22 13:29:51
Rewitalizacją komunikacji publicznej? Czy za chwilę nie bedziemy zrywać drogi rowerowej by położyć tam tory kolejowe?
Zgadzam się na przechowywanie moich danych osobowych na urządzeniu, z którego korzystam w formie tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie moich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania przeze mnie ze stron internetowych zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych (w tym na profilowanie i w celach analitycznych) przez Kurier Szczeciński sp. z o.o. Więcej w naszej Polityce Prywatności.