Wiceprezydent Szczecina przyjmuje zalecenia pokontrolne komisji rewizyjnej Rady Miasta dotyczące parkingu „Park&Ride” przy ulicy Eskadrowej. Powstanie przy nim przystanek autobusowy „na żądanie”. Realizacji podobnych obiektów ma towarzyszyć kampania promocyjna oraz konsultacje społeczne.
Parking powstał u zbiegu ulic Eskadrowej, Leszczynowej i Hangarowej. Przewidziano na nim 425 miejsc. Został otwarty w grudniu ub.r. Inwestycja została zrealizowana w formule zaprojektuj i wybuduj przez firmę Eurovia Polska SA. Na parkingu zainstalowano oświetlenie, monitoring oraz system zliczania pojazdów wjeżdżających i wyjeżdżających z placu wraz z tablicą informacyjną o ilości zajętych miejsc. Jest obiektem bezpłatnym, publicznym, niestrzeżonym, czynnym całą dobę. Ale jednorazowo czas parkowania nie może przekroczyć 24 godzin. Jest też przeznaczony dla pojazdów mechanicznych o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t.
Według Zarządu Dróg i Transportu Miejskiego w Szczecinie, mieszkańcy i przejeżdżający mieli na parkingu zostawiać swoje pojazdy, a następnie przesiadać się do tramwajów, dla których w pobliżu zbudowano specjalny przystanek Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju „Lotnisko”. Ale na parkingu zazwyczaj staje zaledwie kilkanaście samochodów. Dlatego radni miejscy PiS zaproponowali, aby tę miejską inwestycję skontrolowała komisja rewizyjna Rady Miasta. Bo poza ubiegłorocznym finałem zlotu żaglowców The Tall Ships Races parking świeci pustkami. Nawet wtedy, kiedy Szczecin jest zakorkowany. W połowie stycznia tego roku radni postanowili zbadać celowość usytuowania inwestycji przy ulicy Hangarowej. Na początku maja zakończyli prace.
W lipcu komisja przesłała prezydentowi Szczecina swoje wnioski i zalecenia pokontrolne, aby się do nich ustosunkował – m.in. czy przyjmuje je do wykonania.
– Otrzymaliśmy odpowiedź od wiceprezydenta Marcina Pawlickiego. I w mojej ocenie w zasadzie nasze zalecenia zostały przyjęte w całości. Przy parkingu powstanie przystanek autobusowy w kierunku lewobrzeża „na żądanie”. Są odpowiednie zgody ,m.in. policji, a ZDiTM przygotowuje już organizację ruchu. Przed planowaną budową dalszych podobnych parkingów będą przeprowadzane konsultacje społeczne. Wiceprezydent jednak zwraca uwagę, że w przypadku takich inwestycji będących już w fazie projektowania będzie to raczej niemożliwe. Bo trudno byłoby cały proces zatrzymać i zmieniać ustalenia. Realizacji podobnych obiektów będzie także towarzyszyć szeroka kampania promocyjno-informacyjna. Natomiast zorganizowanie na parkingu przy ulicy Eskadrowej przystanków busów i autobusów komunikacji międzymiastowej oraz turystycznej wymagałoby jego przebudowy, np. zmiany nawierzchni – stwierdził radny Henryk Jerzyk (niezrzeszony), przewodniczący komisji.
(dar)
Fot. Mirosław Winconek